Dijous 24 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

La Nit Viva de Fonollosa recrea amb èxit el seu passat rural
Els propers 6, 7 i 8 de gener es faran les darreres representacions
Els segadors, en una representació anterior. Foto: Nit Viva Fonollosa

BAGES / Redacció  
05/01/2017 11:35
Jordi Basté obre la temporada del cicle Pessics de Vida de Manresa
Afectacions al trànsit amb motiu de la Fira de Setembre i del Vehicle d'Ocasió 2026
Oriol Montanyà i Jordi Torrent sobre la gestió d’organitzacions i la inestabilitat
El Bages presenta la seva oferta cicloturística al Sea Otter Europe
Despres de l’estrena aquest passat 1 de gener, en que mig miler de persones van assistir al poble de Fonollosa, els propers 6, 7 i 8 de gener es faran les darreres representacions de la 10 edició de la NIT VIVA de Fonollosa, al Bages, l’espectacle nadalenc que recrea la vida a pagès de fa més d’un segle, quadres d’oficis antics i pessebre.

La representació transcorre pels carrers i interior de cases centenàries del Raval del Sastre del poble de Fonollosa (Bages) i hi participen més de 200 persones dels pobles de Fonollosa, Camps, Aguilar de Segarra, Castelltallat i rodalies.
 
Com a novetats d’enguany, cal destacar les escenes de torrant cafè, el cosidor, i la de la tartana que espera la núvia a la porta de Cal Roca (una casa del segle XVII), mentre un mosso hi carrega maletes i l’aixovar; la tartana ha estat adquirida i especialment restaurada per a la Nit Viva. A part, es destaquen les noves ubicacions d’escenes com la barberia i el forjador, la millora de diversos espais interiors com feinejant a casa, o el vida que es representa a l’escena del batre, amb nombrosos pagesos, pageses i canalla.
 
D’entre les més de 50 escenes estàtiques, mòbils o parlades, destaquen algunes com la Premsa d’oli, el celler i la núvia (situades a l’interior de cases datades del segle XVII), el Ball de Festa Major, o d’altres de molt tradicionals però poc comú en aquest tipus d’espectacles, com Passant el rosari, el Salpàs, buscant bolets, o arrossegant troncs. El recorregut transcorre per l’interior de cases centenàries, però també pels carrers i camps del Raval del Sastre, on podem trobar altres escenes com el mercat, la bugada, el carro de la verema, el Portal de Betlem o la matança del porc.
 
Les funcions que queden seran els dies 6, 7 i 8 de gener, a ¼ de 7 i a 2/4 de 8 del vespre. Les entrades es compren directament a taquilla (situada a l’entrada del poble de Fonollosa) des d’una hora abans de l’inici de la primera sessió.
El preu de l’entrada és 6 € (amb descomptes per infants i grups), i al finalitzar es dóna pa per torrar amb cansalada i allioli de codony per a tots els visitants.

 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: FONOLLOSA 
També et pot interessar:
BAGES
Fonollosa treu a subhasta quatre parcel·les edificables a Canet de Fals
BAGES
Activitats per al nou curs a Fonollosa
FUTBOL
El CEFS Fonollosa trasllada els seus dos equips sèniors al Pavelló de Calaf

BAGES
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
BAGES
El Consell Comarcal impulsa un projecte d'energia a Fonollosa per reduir la factura de la llum
BAGES
Fonollosa va aprovar una moció en relació amb el Pla Territorial Sectorial
Tot veremant
L'Escola Paidos celebra el 55è aniversari amb una jornada per reconnectar la comunitat educativa
L'Any Magí Fàbrega acaba amb una xerrada
Castellbell i el Vilar gairebé quadruplica l’índex de reciclatge
Jordi Basté obre la temporada del cicle Pessics de Vida de Manresa
Afectacions al trànsit amb motiu de la Fira de Setembre i del Vehicle d'Ocasió 2026
Oriol Montanyà i Jordi Torrent sobre la gestió d’organitzacions i la inestabilitat
El Bages presenta la seva oferta cicloturística al Sea Otter Europe


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]