Dissabte 05 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

S'inicia l'enderroc d'una finca perillosa a Les Escodines
L'Ajuntament va detectar el mal estat de la finca el 2011 i va alertar el propietari, que no va realitzar les obres requerides. Ara, el consistori ha actuat de manera subsidiària i haurà de reclamar a posteriori els diners a la propietat
Les obres d'enderroc s'han iniciat aquest dimarts. Foto: AJM

MANRESA / Redacció  
10/01/2017 11:35
L'Ajuntament de Manresa convoca l'acte institucional de la Diada Nacional
Un Festivalet de Circ que cada any creix amb espectacles
Castellbell i el Vilar prepara la Diada Nacional
Els alumnes del Pla del Puig podran iniciar el curs amb el nou gimnàs i vestidors
L'Ajuntament de Manresa ha iniciat les obres d'enderroc de la finca situada al carrer Sant Bartomeu números 23-25, que fa cantonada amb el carrer Aiguader, al barri de les Escodines. Les feines s’han iniciat aquest dimarts i tindran una durada aproximada de tres setmanes.

En una primera fase, l’enderroc es farà des de l’interior de la de la parcel·la, motiu pel qual només es tallarà al trànsit l’últim tram del carrer Aiguader. En la següent fase de les obres, caldrà tallar durant un o dos dies el carrer Sant Bartomeu, per tal de retirar la runa. L’enderroc té un cost de 60.000 euros aproximadament.

El mal estat de la finca, detectat el 2011
El 2011, arran d’una inspecció, l’Ajuntament va fer una ordre d’execució pel mal estat de la finca, per tal que la propietat fes les obres necessàries per garantir-ne la seguretat. El 2012, es va dur a terme una nova inspecció i es va confirmar que la propietat no havia fet les obres requerides i que, a més, l’estat de l’edifici s’havia deteriorat molt, amb la qual cosa es va obrir un expedient de ruïna per tal que el propietari enderroqués la finca.

Davant la passivitat de la propietat, que no ha dut a terme aquesta ordre d’enderroc, i dels problemes de seguretat de la finca, l’Ajuntament ha decidit actuar subsidiàriament i fer aquest enderroc. Un cop s’hagi dut a terme, es demanarà el rescabalament de la despesa d’enderroc als propietaris.

Mitjançant aquesta intervenció, el carrer Aiguader "guanyarà molta més visibilitat, ja que l’edifici impedia que hi penetrés la llum", han destacat fonts municipals. A més, "proporcionarà un nou espai lliure i obert al barri, semblant al generat també per l’enderroc fet l’any passat al carrer de la Mel cantonada amb el carrer Urgell, que va permetre la ubicació d’una placeta pavimentada amb tres bancs i jardineres".

Més seguretat al barri
Aquesta intervenció forma part de les actuacions que s’han anat duent a terme durant les darreres setmanes, d’ençà de les assemblees que van tenir lloc amb representants de l’Ajuntament i representats dels cossos de seguretat amb els veïns del barri per mirar de minimitzar la inseguretat i l’incivisme al sector, segons han explicat les mateixes fonts.

D’entre les altres actuacions que s’estan duent a terme, l'Ajuntament destaca les relacionades amb la seguretat, com ara l'augment de les patrulles a la zona i la incorporació de dues agents cíviques. També la instal·lació de dues bandes reductores de velocitat als carrers Sant Bartomeu i Escodines i la reubicació de les jardineres del carrer Sant Bartomeu.

El consistori també està gestionant la regularització de l’edifici del carrer Sant Bartomeu 39-47 i està revisat quins edificis han passat la inspecció tècnica, així com actuant subsidiàriament en cas necessari.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a:
També et pot interessar:

La plaça Bages de Manresa
Un Festivalet de Circ que cada any creix amb espectacles
Com vestir l’habitació dels nens en la recta final de l’estiu
El 32è 3x3 de Solsona omple la plaça del Camp de bàsquet
Tornar a l’escola: nous reptes, noves il·lusions
Castellbell i el Vilar prepara la Diada Nacional
L'Ajuntament de Manresa continua els treballs d'asfaltatge als carrers Trieta i Dibuixant Vilanova
L'Ajuntament de Manresa convoca l'acte institucional de la Diada Nacional


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]