Divendres 26 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

La Diputació destina més d'un milió i mig a arranjar camins del Bages i del Moianès
Jordi Fàbrega destaca que el programa dóna suport "a l'assentament de la gent al territori"
Fàbrega (dreta), aquest matí a l'Ajuntament d'Oló. Foto: DIBA

MOIANÈS / Redacció  
19/01/2017 11:35
Segellen la compravenda del convent de Sant Carles Borromeu
El Cruyff Court Pep Guardiola de La Salle s'estrena amb el torneig de futbol adaptat 'Capacitats en Joc'
El CN Reus ha acollit el Campionat de Catalunya Aleví d’Estiu
El Centre de Formació Pràctica celebra 25 anys com a referent de la formació industrial
La Diputació de Barcelona destinarà 1.151.563,31 euros durant aquest mandat (2016-2019) a la millora i manteniment de camins municipals del Bages, i 424.000 euros als del Moianès. En concret, al Bages s’arranjaran 42 camins de 28 municipis, i al Moianès 19 camins de deu municipis, que són els que han sol·licitat ajut del Programa complementari de millora i manteniment de camins.
 
En el conjunt de 42 camins del Bages hi circulen una mitjana diària de 7.262 vehicles, que són els principals beneficiaris d’aquesta millora, ja que donen accés a 46 nuclis de població aïllats, 369 masies disseminades i 183 accessos a explotacions agràries i ramaderes.

Pel que fa al Moianès, pels 19 camins que s’arranjaran hi 1.457 vehicles que accedeixen a 26 nuclis de població aïllats, 147 masies disseminades i 80 accessos a explotacions agràries i ramaderes. Els conjunt de camins municipals comuniquen tant urbanitzacions com polígons industrials i disseminats rurals.

En la presentació del programa per a la comarca del Bages, realitzada a l’Ajuntament de Santa Maria d’Oló aquest dimecres al migdia, el diputat d’Infraestructures viàries i Mobilitat, Jordi Fàbrega, ha remarcat que amb aquesta iniciativa "donem suport a l’assentament de la gent al territori, mantenint una infraestructura bàsica en la comunicació de molts municipis que garanteixen la mobilitat de la ciutadania i l'accés a l'economia productiva, en el cas de Bages i Moianès sobretot l’àmbit rural connectant 515 masies disseminades i 263 explotacions agrícoles i ramaderes".

A nivell global, el programa està dotat econòmicament amb 11,2 milions d'euros, i se’n beneficaran 257 ajuntaments que són els que han demanat aquest ajut. En el conjunt del territori de la demarcació de Barcelona s’arranjaran 549 camins, que suposen uns 1.650 km i representen el 9 % del total de camins municipals d’aquest territori.

Gràcies a aquest programa es crearan 200 llocs de treball temporals durant l’execució de les obres, beneficant-se  més de 185.000 usuaris directes, que són els usuraris d’aquests camins. També amb aquests arranjaments, es millorarà l’accessibilitat a 900 nuclis de població aïllats, 4.400 masies disseminades i 3.200 explotacions agràries i ramaderes.

 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a:
També et pot interessar:

Súria celebra la Nit de Sant Joan amb la foguera, la Flama del Canigó i actuacions
La lluna il·lumina les nits
Campanya "FOC és FOC" per reforçar la prevenció dels incendis forestals i l'autoprotecció
L'Escola Municipal de Música acomiada el curs amb la celebració del Concert d'Estiu
Segellen la compravenda del convent de Sant Carles Borromeu
Conservació curativa del retaule del Sant Esperit de la Seu de Manresa
L’Ajuntament inverteix 400.000 euros en climatitzar la pista del pavelló d’esports
Tot a punt per a la 'Manresa Orgullosa', la festa de cloenda del Dia de l'Orgull LGTBI+


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]