 |
|
 |
El Museu Arqueològic i Paleontològic de Moià inaugurarà avui –a les dotze del migdia– una nova exposició temporal en la qual mostrarà per primera vegada al públic la dent de llet de fa més de 50.000 anys del conegut com a “nen Neandertal de Moià”, que va ser localitzada a la Cova de les Teixoneres –que forma part del complex de les Coves del Toll– el passat agost.
La mostra, que s’anomena Neanderlife. Moments de la Vida Neandertal, és gratuïta i inclou també una cinquantena de peces d’indústria lítica i de restes d’animals trobats a la mateixa cova.
La inauguració comptarà amb la participació, entre d’altres, de Florent Rivals i Jordi Rosell, codirectors de les excavacions a la Cova de les Teixoneres; Lluís Batista, responsable de l’àrea de socialització de l’IPHES; de Dionís Guiteras, alcalde de Moià; Maite Miró, arqueòloga del Departament de Cultura; Antoni Caballé, arqueòleg dels Serveis Territorials de Cultura a la Catalunya Central; Josep Maria Montaner, de l’Àrea de Monuments i Jaciments de l’Agència Catalana de Patrimoni; Josep Canals, president del Geoparc de la Catalunya Central; Eduard Sánchez, conseller de Cultura del Consell Comarcal del Moianès; Marta Fàbrega, directora de l’Organisme Autònom Museu Municipal de Moià, i Maria Targa, gerent de l’IPHES. |