Diumenge 08 de febrer de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El nou Ateneu Cooperatiu vol crear 30 empreses i 50 llocs de treball en vuit mesos
El departament de Treball finançarà amb 215.000 euros un servei que vol impulsar l’economia social
L'acte de presentació s'ha fet a l'edifici de la FUB 2 per la seva relació amb l'emprenedoria. Foto: Jordi Preñanosa

MANRESA / Carmina Oliveras  
17/02/2017 11:45
L'incendi en un edifici del carrer Santa Llúcia de Manresa, el més destecat del diumenge
L'Ajuntament de Manresa reallotja a l'alberg 43 persones afectades per l'incendi del carrer Santa Llúcia
Sant Vicenç acollirà la sortida de la segona etapa de la Volta femenina
Recollida de residus porta a porta al centre per Carnaval
El nou Ateneu Cooperatiu de la Catalunya Central aspira a crear 30 empreses i 50 llocs de treball abans de l’octubre. Aquest és el marc amb el qual treballen les sis cooperatives del territori que s’han unit per gestionar el servei, que comptaran amb l’aportació de 215.000 euros del departament de Treball. Entre els objectius principals també hi ha el d’atendre en aquests vuit mesos un total de mil persones interessades en l’economia social i cooperativa.

Així ho ha detallat Alba Rojas, coordinadora del projecte a la Catalunya Central, després de l’acte de presentació que s’ha fet aquest divendres al matí a la FUB 2 i que ha comptat amb la presència de Josep Ginesta, secretari general de Treball, Afers Socials i Famílies; Laura Vilagrà, delegada territorial del Govern a la Catalunya Central; Josep Vidal, director general d’Economia Social, el Tercer Sector, les Cooperatives i l’Autoempresa; Mireia Estefanell, primera tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Manresa, i Marc Bernadich, responsable d’Emprenedoria dels estudis d’ADE de la UManresa.

El nou ens neix per acompanyar les cooperatives ja existents, però sobretot per fer difusió d’un model que “ha demostrat ser transformador, amb capacitat de resiliència en èpoques adverses, arrelat al territori i generador de llocs de treball de qualitat”, ha explicat Rojas. Es volen crear noves empreses i es vol oferir a aquelles que estan passant per un moment baix una nova fórmula de treballar que les pot salvar del tancament. El servei ja té una oficina oberta al Palau Firal de Manresa, on tots els interessats es poden adreçar per a demanar informació o assessorament. Però tal i com ha explicar Rojas, no es quedaran parats: “farem molts quilòmetres pel territori per estendre el model”.

La capacitat de les cooperatives per fer front a la crisi també ha estat valorada per la regidora manresana Mireia Estefanell, que ha destacat la contribució que fan al desenvolupament local després d’una època en la qual s’han patit les conseqüències d’empreses amb valors i objectius “poc ètics”. I també hi va fer referència el director general d’Economia Social, Josep Vidal, quan va dir que les cooperatives es recuperen “millor de la crisi i poden ser generadores d’ocupació”.
 
Tradició cooperativista
Durant l’acte s’ha posat de relleu la tradició cooperativa de la Catalunya Central, que tal i com ha explicat Vilagrà es va veure estroncada durant el franquisme. En aquesta línia, la delegada del Govern ha subratllat que l’Ateneu significa la recuperació d’aquest model econòmic més social i solidari. També ha subratllat la col·laboració entre unes comarques que històricament “s’han mirat de reüll”. En aquests moments, existeixen més de 300 empreses cooperatives a la Catalunya Central.

L’Ateneu de la Catalunya Central és un dels deu que ha posat en marxa el departament de Treball a tot el país, amb una dotació econòmica global de 3,3 milions d’euros. El director general d’Economia Social ha ressaltat durant l’acte que la presència d’empreses socials a Catalunya ha anat en augment i ja “representa un 10% de la població activa i un 8% del PIB, ocupa 60.000 entitats i dóna servei a 5 milions de persones”. En la mateixa línia, el secretari general de Treball, Josep Ginesta, ha indicat que la Catalunya Central rebrà aquest 2017 un total de 30 milions d’euros en polítiques de suport a la seva economia i que enguany les cooperatives hi jugaran un paper important.

Les empreses que gestionen l’Ateneu són Gedi i Frescoop (al Bages), Sambucus i Dies d’agost (d’Osona), L’Arada (del Solsonès) i Set-C, amb seu a Barcelona però amb presència a la Catalunya Central. Són les cooperatives que es van unir per optar a la gestió del nou organisme i que van aconseguir guanyar el concurs públic.

 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: COOPERATIVES  ECONOMIA 
També et pot interessar:
MANRESA
Manresa publica les dades que reafirmen la força industrial i la vitalitat econòmica de la comarca
MANRESA
Les cooperatives escolars de Manresa clouen un nou curs amb la venda dels seus productes
BAGES
Més de 600 alumnes del Bages han treballat l’emprenedoria a la 7a Trobada de Cooperatives CuEmE

ACTUALITAT
Economia platejada o com en la gent gran està el futur
MANRESA
Les cooperatives escolars de Manresa clouen un nou curs amb la venda dels seus productes
MANRESA
L'Ajuntament rebrà aquest dimecres les 10 cooperatives escolars
Vistes del Pirineu nevat des de Pineda de Bages
El Covisa Manresa ha tret un punt en la seva visita al Municipal de Canet de Mar
La pujada del streaming pot portar a cancel·lacions o pirateria
L'Ajuntament de Manresa inaugura a la plaça Bages el local del nou servei de bicicletes elèctriques
L'incendi en un edifici del carrer Santa Llúcia de Manresa, el més destecat del diumenge
L'Ajuntament de Manresa reallotja a l'alberg 43 persones afectades per l'incendi del carrer Santa Llúcia
Plantes d’interior més enllà de la decoració
La Upetita obre portes per presentar l’escola bressol a famílies interessades


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]