Divendres 27 de març de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El PSC critica que l'Ajuntament no hagi informat sobre un ajut de 3,3 milions que no s'ha atorgat
Es tractava d'una subvenció per desenvolupar mesures d’estalvi energètic en els edificis públics i en l’enllumenat dels carrers
Felip González, en segon terme, en un ple recent. Foto: C.O.

MANRESA / Redacció  
20/02/2017 13:28
Les màquines treballant al Guimerà, deixen un carrer amb obres
Marc Canturri, nou president de la Demarcació Catalunya Central del Col·legi de Periodistes
Montserrat Pedreira consolida el seu lideratge internacional
Althaia i la Fundació Puigvert signen un acord
El PSC de Manresa, a l'oposició, ha tornat a criticar durament la política de comunicació del govern de CDC i ERC (com ja va fer en aquest diari diumenge passat) després que la consellera de Governació, Meritxell Borràs, hagi visitat aquest dilluns la ciutat per informar que els fons Feder han atorgat 825.000 euros a la ciutat de Manresa, que es destinaran al projecte Manresa 2022.

Segons el president del Grup Municipal Socialista, Felip González, l'equip de govern no ha avisat als grups de l'oposició de la visita de la consellera. González també ha criticat que, mentre aquest dilluns s'ha anunciat l'atorgament d'una subvenció de 825.000 euros, el govern de Junyent "no hagi aprofitat el dia per informar, també, que una altra sol·licitud per a la qual s’havien sol·licitat 3,3 milions d’euros de fons europeus no ha estat finalment concedida".

Es tracta d’una iniciativa presentada conjuntament per la Diputació de Barcelona i els Ajuntaments de Manresa, Granollers, Igualada, Mataró, Vilafranca del Penedès i Vilanova i la Geltrú per a desenvolupar una Estratègia de Desenvolupament Urbà Sostenible i Integrat (E_DUSI) amb finançament també del Programa Feder. S’optava a una subvenció de 26 milions (dels quals 3,3 eren per Manresa), per desenvolupar mesures d’estalvi energètic en els edificis públics i en l’enllumenat dels carrers; amb la particularitat que el 50% de l’estalvi energètic que suposés la implantació es destinava a programes contra la pobresa energètica, segons ha detallat el PSC.

Per a Felip González, ens trobem “davant d’un nou exemple que, quan les coses no li surten bé al govern, la tant propagada transparència municipal es transforma en un ‘no hem sabut trobar el moment adient per informar’, que és l’argument que ja es va fer servir d’excusa, per exemple, quan es van revocar subvencions europees per a l’edifici Impuls i no es va explicar fins que el PSC ho va denunciar; o com quan no es va avisar a la comunitat educativa de l’Escola Valldaura que la Generalitat havia retornat el 2014 els terrenys on s’havia de construir el nou edifici del centre”, diu.

González també ha criticat que al seu dia l'Ajuntament fes una nota de premsa que explicar "en positiu" que s'obtava a la subvenció i que quan aquesta no ha estat concedida "no ho han comunicat".




 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: PSC MANRESA  FONS FEDER 
També et pot interessar:
MANRESA
Manresa ha resolt el 82,6% de propostes aprovades al ple
MANRESA
El Síndic de Greuges visitarà més cops Manresa
MANRESA
El PSC diu que calen més mesures a la Bonavista

MANRESA
El PSC considera "indignant" la decisió del govern de no crear el Síndic
MANRESA
L’Ajuntament demana un préstec d’1,5 milions per eixugar el dèficit
MANRESA
Josep Huguet i Felip González conversen sobre el procés
Una cotorra a un arbre
Els Tirallongues donen el tret de sortida a la temporada a Manresa amb la Diada de Rams
Marc Canturri, nou president de la Demarcació Catalunya Central del Col·legi de Periodistes
Montserrat Pedreira consolida el seu lideratge internacional
Althaia i la Fundació Puigvert signen un acord
Solsona Experience oferirà visites a la Torre de Peracamps
L’Institut Gerbert d’Aurillac celebra el seu 25è aniversari
Les màquines treballant al Guimerà, deixen un carrer amb obres


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]