Diumenge 19 de abril de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

La 'simbiosi industrial' pot fer estalviar 1,35 milions a la ciutat
L’Agència de Residus de Catalunya i l’Ajuntament han presentat les conclusions d'un projecte innovador
Presentació del projecte. Foto: ARC

MANRESA / Redacció  
03/03/2017 17:03
El BAXI Manresa obté a Bilbao una victòria de mèrit molt valuosa
Els Mossos d'Esquadra detenen un home per cultivar marihuana
Un projecte comunitari de Sallent millora el benestar emocional i físic
El cicle de cinema Gaudí porta al Teatre Casal Cultural Mi amiga Eva
L’Agència de Residus de Catalunya (ARC), l’Ajuntament de Manresa i representants d’empreses de l’entorn de la capital del Bages han fet balanç avui del primer any del projecte ‘Manresa Simbiosi’, que promou des del maig del 2015 les sinergies entre empreses de la zona per millorar l’optimització dels recursos i la gestió dels residus en el camí cap a una economia circular.
 
Es tracta d’una prova pilot impulsada per l’ARC, l’Ajuntament de Manresa i el Consorci del Bages per a la Gestió de Residus, que ha comptat amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona, el Centre Tecnològic de Manresa i l’Associació d’empresaris de Bufalvent.
 
La seu del Polígon Industrial Bufalvent de Manresa ha acollit l’acte, que ha comptat amb l’assistència de Josep Maria Tost, director de l'Agència Catalana de Residus;  Àuria Caus, regidora d'Indústria i Comunicació de l'Ajuntament de Manresa; Jordi Serracanta, regidor de Qualitat Urbana i Serveis de l'Ajuntament de Manresa; Joan Llansó, president de l'Associació d'Empresaris del Polígon Industrial de Bufalvent; representants de Símbiosy, i representants d'algunes de les empreses participants al projecte (Tècnium, Fitaller i Lutesor). La inauguració de la jornada ha anat a càrrec de Laura Vilagrà, delegada del Govern  a la Catalunya Central.
 
Més d’un milió d’euros d’estalvi potencial
‘Manresa en Simbiosi’ ha permès posar en contacte diverses indústries i entitats, per entrar a formar part d’una xarxa de connexions i intercanvis on es busquin i es posin  en marxa solucions innovadores, dins un mateix territori, per tal de valoritzar materials residus, energia, aigua, experiència, espais, logística, etc., i avançar cap a l’economia circular.
 
A través de la xarxa s’identifiquen oportunitats de negoci que donen lloc a transaccions comercials rendibles en tant que es dona valor afegit a recursos sobrants amb solucions innovadores a la provisió de recursos; i es posa en comú el coneixement adquirit.
 
El projecte ha servit per identificar una generació local d’energia per valor d’1’2 milions d’euros amb la implantació de la sinergia d’energia, i un estalvi de 135.000 euros en la gestió de residus. L’anàlisi s’ha fet a partir de la participació de 27 empreses, així com 50 tècnics i empresaris involucrats. El projecte ha identificat 8 sinergies –quatre en implantació i quatre en estudi-, al voltant de recursos com l’energia, plàstics, matèria orgànica, així com petits estocs.
 
L’estudi ha quantificat la millora de la gestió de 12.000 tones de residus, 256 tones de les quals deixen d’anar a l’abocador, així com l’estalvi d’11 tones de matèries primeres.
 
Durant l’acte s’han donat a conèixer quatre exemples d’acords entre empreses del Bages que ja optimitzen i reutilitzen els recursos, al voltant de la recuperació i valorització de plàstics, l’aprofitament de retalls de patronatge de paper i plàstics, l‘optimització de recursos orgànics i optimització de gestió de residus de fibra de vidre.
 
També s’han explicat les subvencions que l’ARC ofereix a les empreses i agrupacions d’empreses per dur a terme projectes de simbiosi industrial. En els ajuts d’economia circular de l’any 2016 l’ARC va atorgar 118.000 euros per finançar parcialment 6 projectes de simbiosi industrial a Catalunya, entre els quals es troba la continuació del projecte ‘Manresa en Simbiosi’. Es preveu publicar les convocatòries d’ajuts per a l’any 2017 durant el mes de març.
 
Durant l’any 2017, l’ARC aportarà 20.000 euros per continuar l’actuació de promoció de la simbiosi industrial a Manresa, en el marc dels ajuts 2016 per al foment de l’economia circular.


 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: ESTALVI ENERGÈTIC  RESIDUS  INNOVACIÓ 
També et pot interessar:
SÚRIA
Termini de sol·licitud de reduccions de la taxa de residus
MANRESA
Una avaria informàtica impedeix l’obertura dels contenidors de la fracció resta
BAGES
Els municipis consorciats arriben per primera vegada al 60% de recollida selectiva

ACTUALITAT
Prop de 900 infants de primària de la comarca aprenen a reciclar aquest curs
MANRESA
Manresa intercanvia experiències d'innovació urbana amb tres ciutats italianes
BAGES
Els Projectes de residus arribaran aquest curs a gairebé 600 alumnes
Jugant amb les ombres del Passeig Pere III
El Covisa Manresa guanya a Castelló (2-5) i certifica la permanència
Els camions elèctrics ja són més fiables i rentables que els dièsel
El BAXI Manresa obté a Bilbao una victòria de mèrit molt valuosa
El Sistema d'Emergències Mèdiques posa en marxa més de 1.600 noves ambulàncies a Catalunya
Els Mossos d'Esquadra detenen un home per cultivar marihuana
Un projecte comunitari de Sallent millora el benestar emocional i físic
Com desconnectar de la tecnologia dins de casa


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]