Divendres 25 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Els carrers del centre històric volen ser més atractius
El Puigmercadal tindrà un nou projecte vinculat al producte de proximitat i a la salut
El Puigmercadal té gestió municipal des del gener. Foto: Jordi Preñanosa

MANRESA / Carmina Oliveras  
13/03/2017 20:17
Manresa aprova els ajuts per rehabilitar habitatges del Centre Històric i mobilitzar 9,5 milions d’euros
El Kids&Us Manresa inicia la Lliga Endesa a la pista del Surne Bilbao
Manresa-Logronyès i Pirinaica-Joanenc, en directe a Esport Central
Cicle d'Activitats de Medi Ambient
El comissionat del centre històric de Manresa, Adam Majó, ha dissenyat tot un seguit d’actuacions que han d’ajudar a recuperar l’esperit comercial que amb els anys han anat perdent carrers com ara el Sobrerroca, el Sant Miquel, el Carme i l’Alfons XII, però sense perdre de vista la globalitat del barri antic.

En aquesta línia, s’han ampliat les bonificacions per obres i millores del programa d’incentius per a l’ocupació de baixos i s’ha aprovat la instal·lació a 14 carrers de llums leds, que faran canviar el color taronja pel blanc. També s’està treballant en un esdeveniment vinculat a la joieria d’autor a partir de la proposta d’un grup d’artesans i es vol dignificar l’espai on es va rodar Plácido, al costat de l’església del Carme, i crear una comissió dedicada a la cinematografia. Una altra de les idees que han d’ajudar a fer que el centre històric “sigui més atractiu per a passejar i comprar”, diu Majó, és la rehabilitació de la casa natal d’Oms i de Prat. Es vol fer visitable i ja s’han fet converses amb la propietat, però de moment “no s’han concretat fets”.

El que sí que està madur és el pla de futur per al Puigmercadal, que des del gener torna a estar gestionat per l’Ajuntament. Majó va avançar que a l’abril es presentarà un nou projecte que estarà lligat a la producció de proximitat i a la salut.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CENTRE HISTÒRIC 
També et pot interessar:
MANRESA
Projecte de 25 milions d'euros al Pla de Barris de la Generalitat per reactivar el Centre Històric
MANRESA
El Centre Històric guanya en seguretat amb la renovació de l'enllumenat públic a 87 carrers
MANRESA
Manresa rep més de mig milió d'euros per combatre la pobresa infantil al Centre Històric

POLÍTICA
Fem Manresa reclama una intervenció per abordar els problemes al Centre Històric
LA FOTO DEL DIA
Salvem els fanals del Centre Històric de Manresa
MANRESA
El Centre Històric de Manresa acollirà una cursa d'orientació que organitza el Club Orientació Berguedà
El carrer Casanova de Manresa amb ambient
El Kursaal estrena butaques, amb tres funcions de la comèdia ‘Una idea genial’
La façana de l'Ajuntament s'il·luminarà diumenge de blau amb motiu del Dia Mundial de la Retina
El Kids&Us Manresa inicia la Lliga Endesa a la pista del Surne Bilbao
Una nova guia posa a l’abast dels professionals d’orientació informació sobre el mercat laboral
El Geoparc de la Catalunya Central presenta a Finlàndia un projecte per apropar la geologia als infants
El SOC i AMPANS garanteixen noves oportunitats per a joves
Cicle d'Activitats de Medi Ambient


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]