 |
|
|
 |
La nova imatge de la Fira Mediterrània de Manresa, que enguany celebra el seu 20è aniversari, està protagonitzada per un collage fotogràfic amb la figura d’una àliga. “Estem molt orgullosos del resultat”, ha explicat David Ibáñez, director de la fira, durant la presentació que s’ha fet aquest dimecres de la nova imatge.
I és que, segons ha dit Ibáñez, les tres parts en què es divideix l’àliga representen els tres elements de la Mediterrània: la cultura tradicional a la part de dalt —un cap d’àliga típic de la imatgeria catalana—, la música com a element central de la imatge —un acordió obert que li serveix de faldilla— i les arts escèniques, a baix —unes cames que executen els passos d’una dansa tradicional—.
El collage és obra de l’Estudi Miquel Puig de Barcelona, de qui Ibáñez n’ha destacat la seva llarga trajectòria professional i una llarga llista de premis rebuts. El dissenyador Miquel Puig, que també ha estat present en la presentació que s’ha fet aquest dilluns a la Casa Lluvià —on hi ha la seu de la Fundació Mediterrània—, ha explicat que quan van presentar el seu disseny als responsables del certamen estava format per diverses figures que seguien el mateix patró. N’hi havia una amb cap de gegant, una altra amb cap de burro —una peça també del bestiari festiu popular— i l’àliga, entre d’altres. “Va ser curiós perquè tothom va fixar la mirada en l’àliga, així que ens va quedar clar quina figura era la bona per representar la fira”, ha dit Puig.
La Mediterrània se celebrarà aquest any del 5 al 8 d’octubre. Tot i faltar encara molts mesos per a l’esdeveniment, la fundació ja treballa en l’organització des de fa temps. La imatge, ni més ni menys, es va encarregar a l’estudi de Puig abans de Nadal. “Ara ja tenim la icona de la fira. És l’element més important per engegar el festival, perquè hi posa la cara i a partir d’ara, la gent, quan vegi l’àliga, la relacionarà amb la Mediterrània”, ha assegurat Ibáñez, que ha afegit que el nou cartell “defineix molt bé què passa a la fira” perquè barreja tradició i modernitat.
Els colors escollits, una combinació “poc habitual” de blau i sèpia, “també ajuden a contextualitzar la fira”, ha valorat la regidora de Cultura de l’Ajuntament de Manresa, Anna Crespo. “Li donen un punt retro però que alhora combina a la perfecció amb la modernitat del muntatge fotogràfic”, ha afegit. Un altre dels punts forts de la nova imatge és, segons Crespo, “l’actitud que desprèn”.
Per tal de destacar que enguany se celebra el 20è aniversari de la creació de la Mediterrània, s’ha afegit un segell a la cantonada superior de la composició de Puig amb una frase que diu “Vine, estàs d’aniversari!”, i que té com a objectiu fer partícips de la celebració a públic i professionals. En aquest sentit, la fira també ha adaptat el seu logotip afegint la informació sobre els 20 anys a la imatge que encapçala la figura del romànic del drac-peix. |