 |
|
|
 |
La CUP de Manresa ha iniciat aquest dimecres una campanya per recollir signatures contra la "privatització de la sanitat". En concret, l'objectiu és, segons ha explicat el membre de la CUP Jordi Trapé, tombar l'avantprojecte de llei promogut per la Conselleria de Salut que permetria "la realització d'un 49% d'activitat privada als centres públics", afirma el grup.
Alguns membres de la formació, entre els quals també hi havia els regidors manresans Jordi Masdeu, Jordi Garcés i Gemma Tomàs, han muntat un estand a la porta de l'Hospital Sant Joan de Déu aquest dimecres al matí amb la intenció de facilitar la recollida de firmes al llarg de la jornada. A primera hora de la tarda havien signat unes 150 persones, segons Trapé.
La data final de la campanya a la capital del Bages coincidirà amb una assemblea oberta que tindrà lloc el proper 29 de març al Casino, a partir de les 7 de la tarda. Sota el lema Parlem de la sanitat a Manresa, els cupaires esperen aplegar prou gent per fer una bona "radiografia" del sector sanitari a la ciutat. El regidor Garcés ha assegurat que diversos professionals de la sanitat assistiran al debat. Entre d'altres punts, els cupaires denuncien que l'entrada d'activitat privada en centres públics pot comportar l'empitjorament de l'assitència sanitària, majors llistes d'espera, la sobrecàrrega dels treballadors o també el foment de la competència entre centres públics i privats.
Sobre quines seran les futures actuacions de la CUP un cop finalitzi la campanya, la formació ha explicat que és prevista una roda de premsa en un mes per donar a conèixer la xifra final de firmes aconseguides i "veure quins passos cal seguir".
En d'altres municipis de Catalunya la campanya, que s'anomena Fora privada de la pública, ja es va engegar fa setmanes. A Tarragona, per exemple, ja acumula més de 6.000 signatures, ha dit Trapé. En total s'hi han adherit prop de 55 municipis. |