Divendres 13 de febrer de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Balsareny estalviarà 30.000 euros l'any amb els nous leds
L'abstenció d'ERC permet a GdB aprovar el pressupost i frena la possible moció de censura
Albert Neiro és l'alcalde de Balsareny. Foto: MV/EPA

BAGES / Redacció  
03/04/2017 19:47
El pregó infantil de les Festes de la Llum, les millors imatges
Manresa se suma a la campanya per conscienciar sobre les cardiopaties congènites
Licitació pública la concessió del bar del camp de futbol
El nou BYD ATTO 2 DM-i arriba al Bages
El ple municipal de Balsareny va donar llum verd al pressupost del 2017 amb els únics vots a favor de l'equip de govern de Gent de Balsareny (GdB), que en va tenir prou amb l'abstenció d'ERC per aprovar els números. L'altre grup a l'oposició, CiU, hi va votar en contra.

Segons el govern municipal, el pressupost destaca per “l’aposta social i l’enfortiment de polítiques mediambientals i d'estalvi energètic”. Entre d'altres, cita l'increment de la jornada dels professionals dels serveis socials, "que ha de permetre l’impuls de nous projectes". S’enforteixen també "les polítiques de lluita contra l’atur, mantenint les convocatòries de plans d’ocupació i incorporant una promotora laboral i empresarial en la línia dels criteris de la Xarxa de Serveis Locals d’Ocupació". I és previst "incrementar el personal de l’àrea d’economia, amb la incorporació d’una Tècnica Superior, amb l’objectiu de millorar la gestió i reduir la pressió burocràtica del conjunt de serveis".

En el capítol d’inversions, destaca "una clara aposta per les polítiques mediambientals i d’estalvi energètic amb l’inici de la substitució de fanals per tipus led". Durant el 2017 es durà a terme la primera fase realitzant el canvi dek 50% dels fanals del municipi, mesura amb la qual l’Ajuntament preveu un estalvi del voltant d’uns 30.000 euros anuals.

El govern de GdB ha ressaltat el diàleg que hi ha hagut sobretot amb ERC. Unes negociacions que per exemple han fet incorporar els pressupostos propostes republicanes com ara l’arranjament de la zona del Repeu i de l’Era del Mas Martí (10.000 euros), la millora dels parcs infantils adaptant-los a infants de totes les edats (6.000 euros) o l’habilitació d’una zona de barbacoes i estacionament de caravanes (4.000 euros), un projecte compartit tant per ERC com per GdB.

Un no de "caire partidista"
Malgrat el no de CiU, GdB ha informat que s'han inclòs propostes dels convergents, com ara la millora del sistema de calefacció de l'escola Guillem de Balsareny, la neteja i arranjament del tram superficial de la Riera de Roqueta (22.000 euros) o l'arrenjament del clavegueram entre el carrer Coromina i el del Bruc. En aquesta línia, GdB lamenta "profundament que el grup municipal de CiU no hi donés suport malgrat la majoria de les seves propostes s’han incorporat”, la qual cosa fa pensar que “existeixen altres motius de caire partidista que els impedeix fer-ho”.

Pacte frustrat
De fet, aquests darrers dies hi ha hagut molta remor al voltant de la possibilitat que CiU i ERC pactessin per fer fora GdB del govern, un moviment que al final no s'ha produït, ja que ERC s'ha acabat desmarcant d'aquesta possibilitat.

En aquest sentit, el govern de Balsareny ha volgut traslladar "un missatge de responsabilitat i serenor al conjunt de la població": "Aquest 2017 es continuarà treballant dur amb tots els grups polítics que tinguin voluntat de fer-ho, així com amb totes les persones voluntàries que col·laboren dia a dia amb les entitats i el teixit associatiu per tirar el poble endavant", ha sentenciat.
 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: ESTALVI ENERGÈTIC  BALSARENY  PRESSUPOST BALSARENY 
També et pot interessar:
LA FOTO DEL DIA
Vistes des del castell de Balsareny
ACTUALITAT
"Senyores" a La Tempesta de Balsareny
BAGES
Balsareny ha celebrat la Fira del Món geganter

SÚRIA
Festa de cloenda del projecte d'estalvi energètic 50/50
BAGES
Estudi sobre la mobilitat escolar a Balsareny
BAGES
Balsareny ja disposa de mapa de patrimoni cultural
Manresa perd una parròquia
Més de 350 alumnes de 1r de primària visiten l'exposició 'Cuida't les dents'
Manresa se suma a la campanya per conscienciar sobre les cardiopaties congènites
Licitació pública la concessió del bar del camp de futbol
El nou BYD ATTO 2 DM-i arriba al Bages
El pregó infantil de les Festes de la Llum, les millors imatges
El Carnaval omplira els carrers d’Artés el pròxim 28 de febrer
El saxofonista Llibert Fortuny, acompanyat per una Big Band, oferirà al Kursaal un concert


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]