Dilluns 07 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Navarcles iniciarà la recollida porta a porta al juny
El municipi comença una campanya per informar a la població
Els contenidors desapareixeran de la via pública. Foto: C.O.

NAVARCLES / Redacció  
05/04/2017 00:00
Dos joves de Manresa creen 'lliga.cat', la primera aplicació de cites pensada en català
Aquest dimecres arrenquen els treballs de millora de la calçada en un tram del carrer Gaudí
40ºC al Bages a ple setembre
Pescadors omplen el Parc de l'Agulla de Manresa
El sistema de recollida de la brossa porta a porta s'iniciarà a Navarcles a partir del juny amb la idea de millorar els índexs de reciclatge de la població i contribuir a la millora del medi ambient. L'Ajuntament, que ja ho va aprovar per ple, té també com a objectiu frenar la pujada del cost d'entrada a l'abocador mitjançant la disminució i el valor dels materials reciclats.

D'aquesta manera, Navarcles se suma a d'altres municipis del Bages i del Moianès, com ara Artés, Santpedor o Santa Maria d'Oló, que han aconseguit revertir els percentatges de reciclatge, passant d'una mitjana de només el 30% a un 70% en recollida selectiva. D'aquesta manera, s'evitarà que aquells materials que poden ser reciclats acabin al contenidor de rebuig. Aquest passat divendres, l'Ajuntament va realitzar una prova en un contenidor de rebuig a tocar del mercat i del total de brossa n'hi havia un 87,1% que es podria haver reciclat.

El canvi implicarà la retirada dels contenidors de la via pública i la implantació d'una manera totalment diferent de llançar les escombraries. Per aquest motiu, l'Ajuntament iniciarà una campanya informativa i repartirà també els cubells per a cada fracció de la brossa. Els comerços tindran horaris adaptats a les seves necessitats.

Presentació oficial
El proper dijous dia 20 d'abril a les vuit del vespre i a la sala de plens de l'Ajuntament se celebrarà l'acte de presentació oficial de la implementació del nou model. Serà obert a tota la població de Navarcles i comptarà amb la presència de Josep Maria Tost, director de l'Agència de Residus de Catalunya, de Llorenç Ferrer, alcalde de Navarcles, de Josep Candàliga, alcalde d'Artés (un dels pobles on s'ha implantat) i de Ramon Serra, regidor de Medi Ambient de Navarcles.
 
Durant l'acte s'explicaran els motius pels quals Navarcles aposta per aquest model de recollida, es farà una petita introducció al funcionament del sistema, es farà públic el calendari d'implantació i es presentarà el web oficial del servei.

 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: RESIDUS  PORTA A PORTA  MEDI AMBIENT 
També et pot interessar:
BAGES
Ja hi ha 20 municipis que han implantat el sistema de contenidors tancats del Consorci del Bages
MANRESA
L'Ajuntament de Manresa prova noves tapes als contenidors de paper i cartró per evitar l'incivisme
ACTUALITAT
Un sistema bagenc ha evitat que 5.000 tones de residus arribin a rius i mars

ST. JOAN
Setmana del medi ambient amb activitats per a tots els gustos
BAGES
Campanya per promoure bones pràctiques en la gestió de residus
BAGES
Les deixalleries mòbils regalen més de 300 sacs de compost
Bon partit del Covisa Manresa en el tercer partit de pretemporada
El CE Manresa s'exhibeix amb una remuntada espectacular sota la pluja davant el CD Arnedo (1-4)
Un gran ventilador al teatre Conservatori
La carrabina i pistola aire protagonistes al Club Tir Precisió Manresa
El Kids&Us Manresa continua agafant ritme a Sant Julià
L'Estany, Diada amb Mercat, Concert i Ball
Dos joves de Manresa creen 'lliga.cat', la primera aplicació de cites pensada en català
40ºC al Bages a ple setembre


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]