 |
|
|
 |
El grup municipal del PSC de Manresa ha emès aquest dissabte a la tarda un comunicat valorant les conseqüències que sembla que pot tenir l'afer de la gravació a David Bonvehí en el govern manresà, entre CDC i ERC. El comunicat demana a l’alcalde, Valentí Junyent, i a ERC que posin "Manresa per davant de l’interès partidista”. Segons Felip González, president del PSC, Junyent “pretén eludir una responsabilitat que és política i legalment seva”, en relació a una hipotètica destitució d’Estefanell.
La formació socialista lamenta "que la disputa entre PDeCAT i ERC a la política nacional posi en crisi greu la governabilitat de la ciutat de Manresa". De la mateixa manera, el text demana que Junyent assumeixi la seva responsabilitat de nomenar i destituir membres del seu cartipàs de govern "i no traspassi a ERC" aquestes atribucions, "exclusives" de l'alcalde.
Segons González, “no són creïbles les paraules de presumpte enuig de Junyent d’avui si, després, l'alcalde es renta les mans, i traspassa a la direcció local d’ERC la resolució d’una suposada pèrdua de confiança en la seva primera tinent d’alcalde, Mireia Estefanell”. Per al PSC de Manresa, Junyent "pretén nedar i guardar la roba, quedar bé amb els seus companys del PDCAT –i especialment amb el Secretari d’Organització, el bagenc David Bonvehí– però, alhora, pretén fer-ho eludint una responsabilitat que és política i legalment només seva”, critica.
Per tot això, els socialistes demanen no esperar que passin les festes de Setmana Santa per resoldre la situació: "Sense entrar a valorar la veracitat o no dels fets que han precipitat la qüestió, el que sí que estem en l’obligació de fer és exigir a l’alcalde a posar la ciutat en el primer ordre de prioritats", "actuar amb celeritat sense haver d'esperar a dimarts", diuen, i "demostrar que Manresa està per damunt de qualsevol altre interès partidista", remarca González. |