Dimarts 21 de abril de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El Gerbert d'Aurillac oferirà un nou curs del sector vitivinícola
Es tracta d'un cicle formatiu en màrqueting i publicitat en aquest àmbit
Imatge de l'exterior de l'institut Gerbert d’Aurillac de Sant Fruitós. Foto: AJSFB

ST. FRUITÓS / Redacció  
23/04/2017 11:15
L'Ajuntament inicia les obres de l'Espai Quico Mestres a l'entorn de la Torre de Santa Caterina
UManresa publica un manual pioner sobre moulage per a simulació clínica
Passejada Poètica del Dia Mundial de la Poesia a Súria
Tasques de neteja i manteniment dels embornals i el clavegueram
El departament d’Ensenyament de la Generalitat ha atorgat a Sant Fruitós de Bages un cicle formatiu tècnic de grau superior orientat al sector del vi. El programa proporcionarà als alumnes els coneixements necessaris en matèries de publicitat i màrqueting, enoturisme, elaboració de vins i cultura vitivinícola.

El mòdul, que tindrà una durada de dos anys acadèmics, s’impartirà de forma dual i, per tant, els alumnes combinaran la formació teòrica a l’aula amb la pràctica en diferents cellers i empreses de la comarca. Des del consistori santfruitosenc s’agraeix la implicació de la DO Pla de Bages i del Gremi d’Hoteleria i Turisme del Bages per implicar-se en aquest nou projecte, així com l’interès expressat per diversos cellers i empresaris del món del vi. La proposta s'exposarà a la Fira de l'Estudiant de Manresa, que s'inaugura aquest dilluns.

Un objectiu de govern
Obtenir uns estudis de formació professional per Sant Fruitós ha estat "un dels objectius principals en matèria d’ensenyament" de l’actual govern municipal (Gent fent Poble i PSC) i amb aquest grau vitivinícola es veu "recompensada la tasca realitzada des de l’Ajuntament", considerant que "és una gran oportunitat per a tota la comarca del Bages".

D'altra banda, l’Ajuntament també ha treballat per obtenir un nou cicle per a formar professionals en manteniment electrònic, fruit de les converses mantingudes amb l’empresa Denso, ubicada al municipi, que va indicar que els mancava aquest perfil professional. Aquest nou mòdul s’impartirà a l’Institut Lacetània de Manresa a causa de les elevades especificitats de maquinària que es necessiten per a poder oferir la formació.



Comentaris
Galdric  | 23-04-2017 | 21:30
És una excel.lent notícia i aquesta opció és una eina que ha de servir per continuar fent creixer un sector que és ja un autèntic motor a la nostra comarca, amb nous i formats professionals en les diferents vessants. Mola.
 
Tots els comentaris
 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: EDUCACIÓ 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
El Departament d'Educació es queda molt curt en les mesures de desescalada digital
ST. VICENÇ
Sant Vicenç de Castellet presenta la nova Guia d’Educació Municipal
MANRESA
Manresa acull l'acte central del Dia de l'Educació Física al Carrer

ACTUALITAT
Tots els instituts catalans tindran aquest curs una infermera
ACTUALITAT
Subvencionaran amb 150.000 euros una vintena de projectes d'educació ambiental
SOCIETAT
Barcelona ofereix educació financera per a persones grans
Pluja de primavera
El CN Manresa cau a Tenerife en un partit amb 40 gols davant l'Echeyde B
L’Orquestra Arts Simfònica Jove i la Polifònica de Puig-reig portaran al Kursaal ‘Cançó d’amor i de guerra’
La Festa del Planter obre les portes de can Poc Oli, en una jornada formativa i divulgativa
La 4a edició de la Nit del Comerç se celebrarà el 6 juliol al pati del Teatre Kursaal
Més de 2.000 persones gaudeixen del Tast de Jocs en una 16a edició de rècord
25 empreses participaran a la 9a Fira de l’Ocupació del Bages per captar talent al territori
L'Ajuntament inicia les obres de l'Espai Quico Mestres a l'entorn de la Torre de Santa Caterina


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]