Divendres 27 de març de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El Peguera acull l'acte que donarà els detalls de la nova Bonavista
Es farà dimarts a les set de la tarda
El projecte canviarà radicalment un nus històricament conflictiu. Foto: Jordi Preñanosa

MANRESA / Redacció  
23/04/2017 11:33
Mig miler de persones participen en la quarta Diada Esportiva Universitària
Manresa se suma a 'L'Hora del Planeta' i dissabte apagarà els llums ornamentals
La infermera Anna Ramírez rep un dels Premis Antoni M. Badia i Margarit
Portes Obertes per a futurs professionals de medicina i infermeria
La plaça de la Bonavista és un dels sectors estratègics de la ciutat. Actualment s'estan duent a t erme les obres de l'enderroc d'una finca, que un cop finalitzades donaran pas a l'inici d'obres d'urbanització de la nova plaça. Per explicar quin aspecte tindrà el sector, i també com serà l'ordenació del trànsit i la mobilitat de vianants, l'Ajuntament de Manresa convoca una sessió oberta a la ciutadania, que tindrà lloc el proper dimarts, 25 d'abril, a la sala d'actes Simeó Selga i Ubach, de l'institut Lluís de Peguera.

L'alcalde, Valentí Junyent, juntament amb el regidor de Planejament Urbà, Marc Aloy, la regidora de Mobilitat, Olga Sánchez, i tècnics municipals, explicaran els detalls de la nova plaça, situada en un nus viari al qual conflueixen algunes de les principals artèries de la ciutat (les carreteres de Vic, Santpedor i Pont de Vilomara, i el passeig de Pere III).

El projecte de la nova plaça va començar a fer-se realitat el 5 d'abril passat, amb el simbòlic cop de mall de l'alcalde Junyent i el regidor Aloy que va iniciar les obres d’enderroc de la finca del número 102 de la carretera de Vic, uns treballs necessaris que suposen el tret de sortida d’unes obres que transformaran aquest entorn amb la construcció d’una nova rotonda i un nou espai verd al bell mig de la ciutat.
 
Els treballs d’enderroc van a càrrec de l’empresa Serveis Integrals 360 plus SL, és previst que s'acabin a principi de juny i tenen un pressupost de licitació de 90.000 euros, que inclou la retirada de línies elèctriques i telefòniques.

El projecte de la plaça de la Bonavista té un àmbit d’actuació de 10.598 metres quadrats i no només inclou la nova plaça que ha d’ordenar la circulació d’aquest important nus viari i la urbanització del primer tram de la carretera de Santpedor, sinó que inclou també la transformació de tot l’espai públic comprès entre el carrer Mossèn Jacint Verdaguer, la carretera de Vic i el carrer del Bisbe Comas. En aquest gran triangle s’eliminarà el sistema viari actual, i quedarà ordenat com una nova plaça amb 160 arbres (actualment n’hi ha 42, que es mantindran), un autèntic nou pulmó verd a la ciutat.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: URBANISME  NOVA BONAVISTA 
També et pot interessar:
MANRESA
Millores en l’accessibilitat de la Font dels Capellans
MANRESA
La segona planta de la Fàbrica de l'Aranya ja llueix nova cara
NAVARCLES
Navarcles inaugura una nova pista esportiva coberta

ST. FRUITÓS
Es construirà un bany públic a la plaça del Cobert del Batre
ST. FRUITÓS
Es reposicionarà el col·lector d’aigües residuals del Paidos
SALLENT
Sallent ofereix subvencions per als comerços
L'ombra d'un arbre de la Plaça Neus Català
Termini de sol·licitud de subvencions per a entitats i persones físiques
Sant Joan acollirà aquest dissabte una caminada solidària i accessible de la Fundació Barça
La infermera Anna Ramírez rep un dels Premis Antoni M. Badia i Margarit
Impulsen una guia per acompanyar la diversitat afectiva, sexual i de gènere als centres educatius
Una nova oportunitat lluny de casa per al BAXI Manresa
Mig miler de persones participen en la quarta Diada Esportiva Universitària
Manresa se suma a 'L'Hora del Planeta' i dissabte apagarà els llums ornamentals


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]