Dijous 12 de febrer de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Completat el desplegament de fibra òptica a la C-25
S’acaba el tram de Manresa a Calaf, el darrer que quedava de l'eix Transversal
L'eix transversal al seu pas per Calaf, ara ja unit amb fibra òptica fins a Manresa. Foto: EPA/O.Duran

CATALUNYA CENTRAL / C. Oliveras / Redacció  
24/05/2017 20:49
Catalunya afronta un episodi de vent excepcional
El temporal de vent obliga a suspendre activitats a Manresa i el tancament del Parc de l'Agulla
El Consell suma 53 adhesions per impulsar el català al comerç
Sant Benet fa més lliure i flexible l'experiència medieval
La Generalitat ha acabat el desplegament de fibra òptica al darrer tram de l’eix Transversal que faltava, entre Manresa i Calaf. D’aquesta manera, tota la via, que va de Cervera a Riudellots de la Selva, ja està 100% connectada.

Aquest dimecres a la tarda s’ha presentat el projecte al Centre Tecnològic de Manresa (CTM), amb la presència de la consellera de la Presidència, Neus Munté; del secretari de Telecomunicacions, Ciberseguretat i Societat Digital, Jordi Puigneró; de l’alcalde de Manresa, Valentí Junyent, i de l’alcalde de Calaf, Jordi Badia. L’acabament de les obres arriba amb retard si es té en compte que el juliol del 2015 l’aleshores conseller d’Empresa Felip Puig va anunciar que estarien llestes a finals d’any.

L’estesa de fibra al llarg dels 180 quilòmetres que uneixen Riudellots de la Selva i Cervera ha suposat una inversió total de 2 milions d’euros i possibilita l’oferta de serveis majoristes de fibra a 38 municipis de sis comarques: Selva, Osona, Anoia, Bages, Moianès i Segarra. L’últim tram connectat, el que uneix Manresa i Calaf, ha suposat una inversió de 159.000 euros.
 
Munté ha destacat la importància del desplegament de la fibra òptica a Catalunya perquè millora la connectivitat del país, la competitivitat de les empreses però també contribueix a l’equilibri territorial. Per tot plegat, ha afirmat: “Ens hem de dotar d’eines i infraestructures que afavoreixin la connectivitat de tot el territori i la igualtat d’oportunitats”.

Munté ha ressaltat que el projecte executat fins ara suposa un salt endavant i ha afegit: “Som conscients que en resten, de salts, per garantir no solament infraestructures de connectivitat i coneixements sinó infraestructures que afavoreixin la mobilitat, però estem decidits a prioritzar molt bé quina és la capacitat d’inversió perquè arribin els beneficis a totes les zones del país”.

Un benefici per als pobles més petits 
El desplegament beneficiarà sobretot els municipis més petits que es troben al llarg de l’eix Transversal, com ara Calaf. El seu alcalde, Jordi Badia, ha explicat a aquest diari que fins ara només disposaven de la tecnologia amb antenes —pensada principalment pels nuclis i masies disseminats— i del desplegament que està fent Telefònica al poble, un projecte, però, que només està enfocat a les cases particulars i a certes zones del municipi que són rendibles per a l’empresa. Amb la fibra de l’eix, “hi podem connectar el polígon, que és a 50 metres”. També se’n podrà beneficiar tota la resta del municipi. Ara, però, cal que l’Ajuntament trobi un operador disposat a fer-ho.

El compromís del Govern és tenir totes les capitals de comarca connectades amb la fibra òptica de la Generalitat abans del 2020. 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: EIX TRANSVERSAL  C-25 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
Despreniment d’una roca de grans dimensions a l’eix Transversal a l’altura de Rajadell
MANRESA
Accident mortal a la C-25 a Manresa
ACTUALITAT
Els Mossos d'Esquadra denuncien penalment dos conductors a la C-25

ACTUALITAT
L’Eix Transversal serà gestionat directament per la Generalitat
ACTUALITAT
Detingut el conductor implicat en l'accident de la C-25
ST. FRUITÓS
Caçat a 223 km/h per l'eix transversal, a Sant Fruitós
Vista dels edificis del carrer Guimerà de Manresa
Manresa i Vic oferiran els primers estudis de grau en Dret a la Catalunya Central
AQUA RESMAT inaugura a Sallent la seva nova seu
Catalunya afronta un episodi de vent excepcional
El temporal de vent obliga a suspendre activitats a Manresa i el tancament del Parc de l'Agulla
Risc extrem de ventades a Catalunya: es limita la mobilitat i se suspèn l'activitat
L’Ajuntament de Solsona treu a concurs dues places d’operari de brigada
Sant Fruitós reuneix més de 300 participants en una Cursa dels Llebrers


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]