|
Estefanell assegura que se sent utilitzada pel PDeCAT |
La republicana espera que l’afer no afecti les relacions entre ERC i el PDeCAT: “L’objectiu de la independència és més gran que els partits i les persones” |
 |
Estefanell, en un dels darrers plens de l'Ajuntament de Manresa. Foto: Noemí Badrenas |
|
MANRESA / Carmina Oliveras |
30/05/2017 20:19 |
 |
|
 |
La cap d’ERC a l’Ajuntament de Manresa, Mireia Estefanell, no ha volgut valorar la decisió de la presidenta de la Diputació de Barcelona, Carme Conesa (PDeCAT), de vetar-la com a assessora tècnica de l’àrea de Comerç, però sí que s’ha mostrat disgustada per tot l’enrenou que s’ha generat al seu voltant un altre cop. En aquest sentit, ha assegurat a aquest diari que és el “boc expiatori” d’un PDeCAT incapaç d’assumir el què el diputat bagenc David Bonvehí i altres comensals de l’exConvergència van plantejar en el famós dinar al restaurant Vermell de Manresa, en relació a la possible obertura d’una via autonomista si el procés fracassava.
“Vaig ser testimoni d’unes converses molt compromeses i ara ells m’utilitzen per amagar-ho”, en referència al fet que el PDeCAT parla poc o gens del contingut de les paraules de Bonvehí, segons el parer de la republicana. I hi afegeix: “És obvi que els sóc incòmode, perquè el què diuen en privat no és el mateix que el que prediquen en públic”.
Amb tot, Estefanell espera que les discrepàncies entre republicans i demòcrates no vagin a més perquè “l’objectiu de la independència és més gran que els partits i les persones; seria molt poc racional”. No s’havia vetat mai un assessor Estefanell ha indicat que ni ERC ni el PDeCAT havien vetat mai un assessor tècnic, un càrrec que és de confiança. La regidora republicana ha explicat que la plaça no era de nova creació, sinó que estava vacant, i que li van oferir perquè donava el perfil, ja que té estudis en Disseny. En concret, Estefanell havia d’entrar com a assessora tècnica de l’àrea de Comerç que lidera el diputat republicà Isaac Albert.
“M’ho van oferir la setmana passada i tot va anar endavant fins que va arribar l’hora que la presidenta fes la rúbrica”, ha detallat. I hi ha afegit: Conesa “ha fet prevaler” la seva condició de presidenta “saltant-se tots els protocols establerts de respecte mutu” entre partits.
Estefanell també ha indicat que la seva voluntat és continuar com a cap d’ERC a l’Ajuntament i que si hagués entrat com a assessora a la Diputació no hauria deixat el consistori manresà. No s'havia formalitzat Fonts de la Diputació de Barcelona han indicat a aquest diari que si bé ERC havia iniciat la petició formal aquesta encara no s’havia formalitzat. El decret de nomenament no s’havia arribat a fer i la proposta d’ERC tampoc s’havia debatut encara en el si del govern de l’ens provincial, segons han detallat.
De fet, la presidenta, Mercè Conesa, se’n va assabentar a través de la notícia que el grup d’ERC va penjar dilluns al vespre al portal de la Diputació en una nota que donava el nomenament per fet. Després d’això, Conesa ha fet el tweet aquest dimarts al matí per desmentir “rotundament” la notícia. El grup d’ERC ha acabat despenjant la nota del web i també ha esborrat el tweet que havia escrit per anunciar el nomenament. Junyent és a la Diputació Es dóna el cas que dins el govern de la Diputació hi figura com a diputat d’Entorn Natural i Medi Ambient Valentí Junyent, l’alcalde de Manresa que va perdre la confiança amb Estefanell arran del cas Bonvehí, motiu pel qual, segons va argumentar, li va retirar les carteres. Sense resposta dels grups Pel que fa als grups que componen el govern de la Diputació, ni ERC ni el PDeCAT han fet cap tipus de valoració. El vicepresident primer, el republicà Dionís Guiteras, ha detallat a aquest diari que ERC no farà cap declaració. Per part del PDeCAT, fonts del partit han indicat el mateix. |
|
Observador | 31-05-2017 | 13:32
|
El que diu Estefanell en veu alta és el que molts pensem del PDeCAT (recony que n'és de complicada aquesta sigla, tan fàcil com era parlar de Convergència - àlies Conveniència -), la major par d'ells són independentistes condicionals (de conveniència) però que en el fons se sentirien més còmodes en una opció autonomista (allò d'anar marejant la perdiu amb l'objectiu de fer veure que arrepleguen peix al cove). Cal agrair la sinceritat de Bonvehí d'explicitar-ho verbalment i en un espai públic.
|
|
|
Tots els comentaris |
|
|