Dimecres 03 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Crida del director d'Oxfam i Txarango per acollir
Francesc Mateu i Alguer Miquel han estat aquest dilluns a la UManresa per parlar sobre la crisi internacional de les persones refugiades
Francesc Mateu (Oxfam) i Alguer Miquel (Txarango), durant la seva xerrada a Manresa. Foto: UManresa

MANRESA / Redacció  
31/05/2017 11:58
Jordi Selga fa la donació a l'Ajuntament de Manresa d'una porta modernista d'alt valor històric
La Plana de l'Om acollirà la V Jornada per a la Prevenció dels Maltractaments a les Persones Grans
El femení del CN Manresa va tancar la temporada amb un meritori cinquè lloc
Jacob Petrus, en una jornada sobre les empreses davant la crisi climàtica
El director d’Oxfam Intermon a Catalunya, Francesc Mateu, i l’activista i líder del grup musical Txarango, Alguer Miquel, han estat aquest dilluns a UManresa per pronunciar una conferència en el marc de la campanya #VeniuJa, adreçada a l’estat espanyol per a l’acollida de persones refugiades.

La iniciativa reivindica que es compleixi la legislació internacional i es tramiti el dret d’asil de totes les persones que l’estat espanyol es va comprometre a acollir davant aquesta crisi internacional. "No demanem que es faci res extraordinari, sinó que es compleixi la llei", ha explicat Mateu. Durant la seva intervenció, Mateu ha dit que el tema dels refugiats havia tornat a quedar relegat en l’agenda mediàtica, malgrat la situació és pitjor que fa un any, i ha advertit que "es convertirà en una realitat crònica que caldrà afrontar, perquè al món hi ha 65 milions de persones desplaçades del seu país per motius de violència, algunes de les quals perden la vida fugint d’aquestes situacions". Mateu ha dit que aquesta no és una situació que afecti només països com Grècia o Itàlia i ha denunciat que l’Estat Espanyol ja acumula cinc denúncies internacionals per la vulneració dels drets humans a l’anomenada tanca de Melilla. 

Per la seva banda, Alguer Miquel ha explicat l’experiència de Txarango en els viatges que han fet als camps de refugiats. Segons Miquel, la música és un "llenguatge universal" i anar a fer música a aquests llocs és "crear espais d’alegria i situacions de dignitat humana en entorns on és molt difícil que n’hi hagi". Per al músic i activista, "tots vivim en el mateix planeta i ningú ha de tenir més drets o menys pel fet d’haver nascut en un lloc o un altre". Per aquest motiu ha fet una crida a "fer-nos corresponsables i a exigir als governs i governants europeus que compleixin la legislació i garanteixin el dret a la lliure circulació de persones". 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: UMANRESA  CRISI REFUGIATS 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
L’equip “Teatrerus” guanya la Lliga de Debat Sènior organitzada per UManresa
ACTUALITAT
Un simulacre amb una seixantena de víctimes posa a prova l'alumnat del Màster en Emergències
ACTUALITAT
L’alumnat de diferents promocions del programa Universi+ comparteix una tarda

ACTUALITAT
Estudiants s’entrenen per a la selectivitat participant en un simulacre de les proves a UManresa
ACTUALITAT
UManresa implanta per primer cop les ACOE a Fisioteràpia per avaluar competències professionals
ACTUALITAT
L'Escola d'Estiu d'UManresa aposta per una formació docent pràctica
El mur del Casino l'han refet de nou
Eudald Ripollès nou jugador del Covisa Manresa
La primera edició del Festival Festeig al Passeig Jazz Band acaba amb una matinal de concerts
El Documental del Mes torna aquest dijous a la Plana de l’Om
L’equip “Teatrerus” guanya la Lliga de Debat Sènior organitzada per UManresa
Setmana del medi ambient amb activitats per a tots els gustos
Jordi Selga fa la donació a l'Ajuntament de Manresa d'una porta modernista d'alt valor històric
La Plana de l'Om acollirà la V Jornada per a la Prevenció dels Maltractaments a les Persones Grans


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]