 |
|
|
 |
Súria i Callús començaran a fer anàlisis d’ADN a les caques de gossos que hi ha al carrer i, a partir del dia 15 de juny, ja es posaran multes que poden arribar als 400 euros als amos que no recullin els excrements dels seus animals.
Des del febrer, els dos municipis han estat immersos en una campanya d’informació en la qual s’ha promogut l’elaboració d’un cens genètic caní, que és necessari de cara a poder realitzar després les comprovacions. Entre els dos pobles, s’han censat 772 gossos, 178 dels quals no estaven registrats de manera prèvia al cens municipal ordinari.
La Mancomunitat Intermunicipal del Cardener —l’ens que gestiona el projecte— ha recordat aquest dilluns que la Policia Local continuarà fent controls aleatoris per comprovar que els animals estan inscrits al cens genètic. Passada la campanya informativa, aquells amos que no ho hagin fet ho hauran de fer obligatòriament i pagant-ho de la seva butxaca —fins ara ha estat gratuït—. Per a fer-ho caldrà que duguin el seu gos a un veterinari acreditat per la Mancomunitat del Cardener, que li prendrà la mostra de sang i la traslladarà al laboratori encarregat d’extreure l’ADN.
A banda de Súria i Callús, en el projecte també hi participa Sant Joan de Vilatorrada, que s’hi enganxarà més tard perquè no tenia aprovades per ple les modificacions necessàries que s’introdueixen a les ordenances municipals sobre tinença d’animals. Seran els tres primers de Catalunya en implantar-ho. Municipis com ara Sitges, Mollet o Parets fa temps que ho debaten, però de moment no ho han fet efectiu. |