|
| El ple de Manresa ha perdut el 20% dels regidors electes en dos anys |
| L’entrada de Comellas representa l’enèsim canvi dins el govern de la ciutat; només la CUP i el PSC mantenen els seus grups sense canvis de cares |
 |
| Comellas, a l'esquerra, aquest dilluns, durant la seva presa de possessió, amb regidors d'ERC, la CUP i Ciutadans escoltant-la. Foto: C.O. |
|
| MANRESA / Carmina Oliveras |
| 05/06/2017 20:44 |
 |
|
|
 |
El ple de Manresa ha perdut el 20% dels regidors electes en dos anys, en concret, 5 de les 25 persones que van ser escollides a les urnes el maig del 2015 ja no hi són. Només la CUP i el PSC mantenen els seus grups sense canvis de cares.
L’entrada de Neus Comellas al grup de CDC representa l’enèsim canvi dins el govern de la ciutat —primer governat per CiU i després per CDC i ERC—. De fet, Convergència ha hagut de recórrer a la número 13 per suplir la baixa d’Olga Sánchez, que no és la primera dins la llista original que es va presentar a les eleccions.
Miquel Davins va ser convidat a marxar del govern quan Convergència i Unió van partir peres. Es va quedar com a regidor no adscrit a l’oposició, tot i que sempre ha reclamat el grup propi d'Unió. Més tard, Toni Llobet va prioritzar el seu nou càrrec com a secretari de Polítiques Educatives de la Generalitat i també va plegar. Va ser substituït per Jaume Arnau, després que Elisabet Descals —que anava un número per sobre, en el 10— renunciés a la plaça. El mateix ha passat en aquesta ocasió. Li tocava a la número 12, Meritxell Soler, que va preferir no entrar.
L’alre grup que ara és al govern, ERC, no ha fet tants moviments, però potser han estat més sonats. Pere Culell, el cap de llista republicà que va aconseguir un rècord històric de regidors a la ciutat —en va treure 7 quan ERC no havia passat mai de 4—, va plegar sense donar massa explicacions i gairebé de cop i volta, uns dies abans que ERC signés el pacte d’investidura i governabilitat que permetia a Valentí Junyent tornar a ser alcalde. La següent de la llista d’ERC, la número 8, era Meritxell Calduch, que va renunciar. Va entrar, doncs, Pol Huguet, número 9 a les llistes.
L’altre canvi dins les files del govern per part d’ERC és el de Mireia Estefanell, tot i que en aquest cas no ha deixat l’acta de regidora malgrat que ja no té cap responsabilitat dins el govern —l’alcalde les hi va retirar després del cas Bonvehí—.
Cada canvi de regidor de govern ha significat un canvi de carteres i la creació de noves àrees. Quan Arnau va entrar es va crear la nova regidoria de Comunicació —que va agafar Àuria Caus— i ara, més recentment, en la reestructuració el cartipàs que s’ha fet després de la retirada de càrrecs a Estefanell, de la marxa de Sánchez i de l’entrada de Comellas, s’ha creat per exemple la regidoria de Presidència —també per a Caus— o la de Projecció de Ciutat, que si bé estava inclosa dins de Projecció Econòmica, ara agafa cos i nom propi. En serà responsable, precisament, Comellas. Canvis també a l’oposició Pel que fa l’oposició, el primer grup en canviar un regidor va ser Ciutadans, que va treure dos representants. El seu número 1, Antonio Espinosa, va sortir escollit com a diputat al Parlament —anava de número 6 a les llistes catalanes del partit— i va plegar quan no feia ni cinc mesos que s’havia constituït el nou Ajuntament. Va ocupar la seva plaça Miquel Cerezo, que anava de número 3.
Més recent ha estat el canvi de regidor dins les files de Democràcia Municipal, que només té un representant al ple. Dídac Escolà, el número 1, ho va deixar per motius familiars. A finals de gener d’enguany va ser substituït per Ton Sierra, que anava de número 6.
Els altres grups —CUP i PSC— mantenen els mateixos tres regidors amb els quals van entrar el 2015 a l’Ajuntament. |
|
|