Dimecres 03 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Manresa se suma a la campanya pels refugiats
Té com a objectiu pressionar i aconseguir que el govern espanyol compleixi amb els mínims d'acolliment pactats
Un refugiat sirià fent foc al camp d'Idomeni. Foto: EPA

MANRESA / Redacció  
06/06/2017 20:12
Jordi Selga fa la donació a l'Ajuntament de Manresa d'una porta modernista d'alt valor històric
La Plana de l'Om acollirà la V Jornada per a la Prevenció dels Maltractaments a les Persones Grans
El femení del CN Manresa va tancar la temporada amb un meritori cinquè lloc
Jacob Petrus, en una jornada sobre les empreses davant la crisi climàtica
Des d’aquest dimarts, al web de l’Ajuntament de Manresa www.manresa.cat s’hi pot veure un comptador que recorda que "el compromís per acollir persones refugiades s’acaba a cada segon que passa". Aquesta acció forma part de la campanya #VeniuJa, a la qual s’ha sumat la capital del Bages i que té com a objectiu pressionar i aconseguir que el govern espanyol compleixi amb els mínims pactats en relació a l’acollida de persones refugiades que en el cas d’Espanya és de 17.337. Aquesta xifra representa un 0,02% del total de demandants d’asil.

Malgrat les campanyes, mobilitzacions i el suport d'una gran part de la ciutadania, el govern espanyol no està complint els seus compromisos i el maig de 2017 només havia acollit un 7,5% dels refugiats. En el marc de respecte al Dret Internacional, els Drets Humans, i els compromisos assumits #VeniuJa pretén que totes les entitats, organitzacions i plataformes que se sumin a la iniciativa comparteixin com un element comú el comptador de temps que mostra un compte enrere amb els dies, hores, minuts i segons que queden fins a la data final del 26 de setembre.

La Campanya té l’aval d’ONGs reconegudes i de la Federació d’ONG de Catalunya. En el cas de Manresa dóna compliment a la proposició per reafirmar-la com a Ciutat d’Acollida i defensora del dret internacional presentada pels grups municipals CDC, ERC, PSC, C’s i el regidor Miquel Davins, i aprovada en la sessió plenària del 21 d’abril de 2016 per tots els grups municipals que formen el consistori.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CRISI REFUGIATS 
També et pot interessar:
MANRESA
Manresa acollirà un nou grup de 80 refugiats
MANRESA
Es buquen voluntaris per a l'acollida de refugiats
MANRESA
Manresa recorda l'incompliment en l'acollida de refugiats

BAGES
L’exposició sobre els refugiats es prorroga al Bages
MÚSICA
La cantata 'El món és prou gran' s'estrena al Kursaal
MANRESA
Trobada per donar veu als infants sobre la crisi dels refugiats
El mur del Casino l'han refet de nou
Eudald Ripollès nou jugador del Covisa Manresa
La primera edició del Festival Festeig al Passeig Jazz Band acaba amb una matinal de concerts
El Documental del Mes torna aquest dijous a la Plana de l’Om
L’equip “Teatrerus” guanya la Lliga de Debat Sènior organitzada per UManresa
Setmana del medi ambient amb activitats per a tots els gustos
Jordi Selga fa la donació a l'Ajuntament de Manresa d'una porta modernista d'alt valor històric
La Plana de l'Om acollirà la V Jornada per a la Prevenció dels Maltractaments a les Persones Grans


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]