Dijous 25 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Els treballadors de la mina de Sallent fan 24 hores de vaga
Es mostren preocupats per la incertesa del seu futur davant la sentència judicial que obliga l'empresa a aturar els abocaments al Cogulló el 30 de juny
Membres dels comitès d'empresa d'Iberpotash i representants polítics i d'entitats de la comarca el passat mes de maig durant l'acte al Nou Congost. Foto: N. Badrenas

SALLENT / Noemí Badrenas  
07/06/2017 15:40
Segellen la compravenda del convent de Sant Carles Borromeu
El Cruyff Court Pep Guardiola de La Salle s'estrena amb el torneig de futbol adaptat 'Capacitats en Joc'
El CN Reus ha acollit el Campionat de Catalunya Aleví d’Estiu
El Centre de Formació Pràctica celebra 25 anys com a referent de la formació industrial
Prop d’uns 600 treballadors de les mines de Sallent han fet aquest dimecres una jornada de vaga que acabarà a les 6 de la matinada de dijous. El motiu de l’aturada és exigir la continuïtat dels llocs de treball davant la “incertesa” que planteja la sentència judicial que obliga l’empresa, Iberpotash, a paralitzar els abocaments al Cogulló a partir del 30 de juny.

Els treballadors lamenten que la companyia encara no els hagi explicat quin és el “pla B” en cas que no aconsegueixi la moratòria del jutge. Segons fonts del comitè, la plantilla de Sallent reclamava des de feia temps dur a terme una vaga. Es va fer un referèndum i la majoria de treballadors va donar suport a la protesta “perquè va passant el temps i ningú fa res”. Aquest dimecres, segons el comitè, el 100% dels empleats –266 directes i uns 300 indirectes– han secundat la vaga. Només han treballat els serveis mínims, unes sis persones per torn.

A les 10 del matí, uns 200 treballadors s'han concentrat davant l’Ajuntament de Sallent. El que havia de ser una breu entrega d’un manifest s'ha convertit en una multitudinària reunió amb l’alcalde, David Saldoni, que ha explicat que no descarta “no actuar d’ofici i no ordenar el cessament de l’activitat” en funció de com es desenvolupin les tres setmanes que queden abans de la data d’execució de la sentència. És l’Ajuntament qui, el dilluns 3 de juliol, hauria d’ordenar l’aturada dels abocaments a Iberpotash.

L’alcalde ha afegit que “tothom té molts deures per fer”: entre ells, l’empresa, que “ha d’adreçar-se al jutge i presentar el projecte de l'obra de la nova planta de Sallent el més aviat possible"; el Parlament, que "té sobre la taula un text (presentat per l'associació Promineria) que es podria convertir en una moció i per això cal que sigui el més clar i concís possible"; el Govern, que segons l'alcalde ha d'analitzar la petició de l'empresa amb l'objectiu que "no ens tornem a trobar mai més així"; també els treballadors, que "han de vetllar perquè això funcioni"; i el mateix Ajuntament, “que ha d’analitzar tots els possibles escenaris minut a minut amb l’objectiu d’arribar a l’1 de juliol amb la cobertura legal i política perquè l’activitat pugui continuar i ho faci complint la sentència”.

Després de la reunió amb Saldoni, els treballadors han iniciat una marxa lenta de vehicles fins al Palau Firal de Manresa, on s'han reunit de manera “improvisada” amb la delegada del Govern a la Catalunya Central, Laura Vilagrà. “Estan neguitosos i volien saber com està la situació. Els he explicat el què sé, que hem treballat molt per ultimar el document que es presentarà en breu al jutge i que la Generalitat ha buscat alternatives per reduir l’impacte ambiental que suposaria seguir abocant al Cogulló”, ha afirmat Vilagrà. L’empresa va avançar dimarts que entre aquesta setmana i la vinent presentarà la petició al jutge.

D’altra banda, fonts del comitè han avançat a aquest diari que aquest divendres entregaran a la Generalitat les prop de 14.000 signatures que s’han recollit en defensa de la mineria. Hi seran presents els membres de la comissió tècnica que ha seguit la problemàtica de la mineria i que ha col·laborat en l'elaboració del document que està preparant l'empresa amb les mesures transitòries, entre els quals hi ha Vilagrà i Joaquim Nin, Secretari General de Presidència.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: IBERPOTASH  PLA PHOENIX  MEDI AMBIENT 
També et pot interessar:
ST. JOAN
Setmana del medi ambient amb activitats per a tots els gustos
ACTUALITAT
2.000 famílies ja han descarregat el conte “Petits herois del medi ambient”
ECONOMIA
La millora del medi ambient a escala mundial podria estar més a prop

MEDI AMBIENT
Canvi climàtic i la COP26
MEDI AMBIENT
Llei de Residus: Adéu al plàstic d'un sol ús
MEDI AMBIENT
Contractem energia verda al rebut de la llum
Súria celebra la Nit de Sant Joan amb la foguera, la Flama del Canigó i actuacions
La lluna il·lumina les nits
Campanya "FOC és FOC" per reforçar la prevenció dels incendis forestals i l'autoprotecció
L'Escola Municipal de Música acomiada el curs amb la celebració del Concert d'Estiu
Segellen la compravenda del convent de Sant Carles Borromeu
Conservació curativa del retaule del Sant Esperit de la Seu de Manresa
Tot a punt per a la 'Manresa Orgullosa', la festa de cloenda del Dia de l'Orgull LGTBI+
El Cruyff Court Pep Guardiola de La Salle s'estrena amb el torneig de futbol adaptat 'Capacitats en Joc'


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]