|
| Els cellers de la DO obren les portes a professionals de la restauració |
| La jornada pretén crear sinergies de territori i construir de manera conjunta el relat i la identitat gastronòmica
|
 |
| Imatge d'una trobada dels cellers de la DO al parc de la Seu de Manresa. Foto: DO Pla de Bages |
|
| BAGES / Redacció |
| 14/06/2017 12:46 |
 |
|
|
 |
El proper dilluns 19 de juny els cellers de la Denominació d’Origen (DO) Pla de Bages obren les seves portes al sector professional de la restauració. L’objectiu de la jornada és facilitar l’apropament entre elaborador i restaurador per tal de donar a conèixer millor el producte de proximitat.
També es busca, segons els organitzadors de l'acte, "que les persones que expliquen el vi al client final puguin conèixer les vinyes, les varietats de raïm amb les que es treballa. veure i palpar el tipus de terreny de cadascuna de les vinyes i parlar del procés d’elaboració del vi, la tècnica, els temps d’envelliment i tot a través de les persones que hi ha al capdavant del celler".
"Tot això ajuda a millorar la coneixença, passar una estona aprenent i construir de manera conjunta el relat i la identitat gastronòmica del territori", afegeixen. Tots els cellers de la DO compten amb vinyes pròpies i "això fa que els vins del Bages ofereixin diferents expressions de la terra i de la gent que la treballa".
Les visites s’organitzen en grups reduïts només de professionals de la restauració. Els horaris d’inici de cada visita als cellers, que duraran màxim una hora i mitja cada una, seran a les 10h, 12h, 16h i 18h. És imprescindible reservar prèviament la visita contactant amb cadascun dels cellers que es vulgui visitar. Les dades de contacte dels cellers es poden consultar al web www.dopladebages.com/cellers. |
|
|