Dimarts 17 de març de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Col·lectius vulnerables restauraran murs de pedra seca
L'acció és fruit d'un acord entre el Consorci del Bages per a la gestió de residus i Càritas; es durà a terme al Parc del Secà
Participants de Càritas estan treballant aquests dies en la restauració dels murs. Foto: Catpress

BAGES / Redacció  
17/06/2017 14:30
Manresa presenta un programa de Setmana Santa que combina tradició, música i solemnitat
El Servei d'Atenció Domiciliària de Manresa incorpora la realitat virtual
Primera Jornada de comunicació local i comarcal reunint a tot el sector
Healthy Communities 2030 publica el seu primer article científic
Participants dels projectes de Càritas estan treballant aquests dies en la restauració de murs de pedra seca al Parc del Secà, gràcies a l’acord entre el Consorci del Bages per a la gestió de residus, propietari d’aquest espai, i Càritas. L’objectiu és aixecar i restaurar diversos murs de pedra seca del Parc del Secà, indret on la ciutadania pot apropar-se a un exemple del típic secà mediterrani i admirar patrimoni de pedra seca, barraques de vinya i canalitzacions d’aigua per evitar l’erosió, així com les oliveres i fruiters de secà cultivats durant segles en aquests entorns.

En aquesta primera fase de prova, que s’allargarà fins a principis de juliol, els treballadors restauren marges de pedra seca que han caigut per l’abandonament, es tornen a aixecar els murs, es repica la pedra i es recalcen alguns trams per al seu manteniment. Aquestes feines les duen a terme tres participants del projecte Activa’t a l’hort, l’objectiu del qual és la formació per la inserció sociolaboral de col·lectius vulnerables i la promoció de l’economia social en l’àmbit agropaisatgístic, impulsat per Càritas Arxiprestal de Manresa. Els treballadors són persones que han fet formació en restauració de murs de pedra seca i tenen un perfil social d’aturat de llarga durada.

Responsables de Càritas han explicat que aquesta col·laboració amb el Consorci “és una oportunitat d’inserció sociolaboral dels participants, una punta de llança en els objectius de l’entitat” i han destacat que “des del projecte Activa’t a l’hort s’ha identificat la restauració de murs de pedra seca com un sector en alça i valor per la riquesa paisatgística i patrimonial, però sobretot pel potencial ocupacional que pot esdevenir”. Per la seva banda, des del Consorci s’ha valorat molt positivament aquest acord de col·laboració amb Càritas “pel component que té de responsabilitat social i perquè ens permet posar en valor patrimoni i paisatge al Parc del Secà, un parc que vam inaugurar ara fa un any per posar-lo a disposició de tota la ciutadania”.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: PATRIMONI 
També et pot interessar:
ECONOMIA
Gestionar el patrimoni durant la jubilació: una necessitat vital
MANRESA
Obren el període per demanar subvencions per a la conservació del patrimoni històric
MANRESA
El patrimoni arquitectònic pren vida a Manresa durant les Jornades Europees del Patrimoni

ST. FRUITÓS
Sant Fruitós de Bages celebra les Jornades Europees de Patrimoni
BAGES
Els municipis de l'oest del Bages impulsen el projecte comunitari Patrimoni Obert
MANRESA
Manresa se suma a les Jornades Europees del Patrimoni Cultural amb una quinzena de propostes
La Junta de la Séquia i Aigües Manresa reforcen la protecció del llac de l’Agulla
Nature in English: una proposta original i educativa
Ple total a la presentació del nou grau en Dret que s'impartirà a partir del curs 26-27 a UManresa
Manresa presenta un programa de Setmana Santa que combina tradició, música i solemnitat
El Servei d'Atenció Domiciliària de Manresa incorpora la realitat virtual
Primera Jornada de comunicació local i comarcal reunint a tot el sector
Healthy Communities 2030 publica el seu primer article científic
Trobada de la gent de la pedra seca a la DO Pla de Bages



 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]