|
| Concert de Séptimo A dins els actes de la Festa Major |
| El grup actuarà al camp de futbol aquest dissabte a partir de tres quarts de 12 de la nit |
 |
| La banda actuarà al camp de futbol aquesta nit; a més, durant el dia també hi haurà espectacles de percussió, torneig de futbol i 'batucades'. Foto: Séptimo A |
|
| ST. FRUITÓS / Redacció |
| 01/07/2017 14:15 |
 |
|
|
 |
Sant Fruitós de Bages està immers en la seva Festa Major d'Estiu, que del 27 de juny al 3 de juliol ofereix més d'una trentena de propostes per a tots els públics. La celebració ha arrencat aquest dimarts amb el Batibull, la festa major per als més petits, a la plaça Onze de Setembre. Després d'un divendres explosiu, amb la festa Holi i el concert dels Gossos, aquest dissabte el municipi ressonarà amb l’exhibició de percussió Cor de Catalunya, on actuaran deu colles d’arreu del país.
Al llarg del matí s’oferiran tallers populars de percussió a l’Escola Monsenyor Gibert i a dos quarts d'1 del migdia es durà a terme una masterclass a càrrec de Pau Bandarra. A les 6 de la tarda, els grups participants oferiran una cercavila que començarà a la mateixa escola i acabarà al Cobert de la Màquina de Batre. A dos quarts de 7 del vespre es disputarà el IV Memorial Miquel Martínez de futbol, on s’enfrontaran el FC Fruitosenc i el JDP Coromina.
Les propostes nocturnes començaran amb el corretasques a partir de dos quarts de 8, amb sortida des del pàrquing del pavelló, i continuaran amb les actuacions finals dels grups de percussió al Cobert, on hi actuarà la colla local Batukada Shangó. A les 11 del vespre al Bosquet hi haurà ball amb La Banda del drac i, al camp de futbol, els més joves podran gaudir amb el concert de Séptimo A a partir de tres quarts de 12 de la nit. El reconegut dj MónDJ serà l’encarregat de cloure la nit de dissabte.
Més activitats dins la programació Diumenge al matí es viuran els actes més tradicionals. A les 11 a l’Església Parroquial tindrà lloc la Missa Solemne i a dos quarts d’1 del migdia hi haurà l’actuació de sardanes i vermut popular sota el Cobert. A la tarda, a un quart 8, tindrà lloc la ja tradicional salutació a les entitats i posteriorment el ball de gegants amb els Geganters i Grallers de Sant Fruitós. A les 8 del vespre l'Orquestra Rosaleda oferirà el gran concert de Festa Major i a partir de les 11 del vespre tothom podrà gaudir-los de nou, aquest cop amb música més ballable.
El darrer dia de la festa, dilluns, tindrà lloc una de les propostes més esperades pel joves, la Gimcana Marrana amb proves a l'estil Humor Amarillo. Es tracta d'una proposta inclosa en el marc de la Festa Jove que començarà a les 6 de la tarda al pàrquing del pavelló. L'últim espectacle que tancarà la programació és el tribut a l'humorista Pepe Rubianes. Serà a les 10 del vespre al Bosquet. Rubianes ja va omplir el pavelló d’esports de Sant Fruitós l’any 2001 i el 2007 i enguany retorna “espiritualment” en forma d’homenatge.
Activitats paral·leles Del 28 al 30 de juny, Sant Fruitós celebra el 7 de Tapes, una proposta per fomentar l’activitat gastronòmica i comercial del poble a través d’una degustació de tapes i vins per diferents establiments del municipi. Nou restauradors locals participen en la proposta oferint degustacions durant aquests tres dies. Dijous al Cobert de la Màquina de Batre s’oferiran degustacions de tapes i vins, a partir de les 8 del vespre. Una altra de les propostes complementàries de la festa major són les atraccions de fira, ubicades al pàrquing del pavelló. Pel que fa al servei de restauració durant la festa, el Cobert de la Màquina de Batre, El Bosquet i el Camp de futbol disposaran de servei de bar i també hi haurà una foodtruck ubicada en altres espais del municipi. |
|
|