 |
|
|
 |
Els Bombers de la Generalitat van poder aturar la progressió de l’incendi d'Avinyó, que es va iniciar ahir dimecres a les cinc de la tarda, finalment cap a les deu de la nit. S'espera que al llarg d'aquest dijous es pugui donar per controlat. La carretera que uneix Avinyó amb Artés (B-431) continua tallada al trànsit aquest dijous al matí, tot i que cap a dos quarts de dotze s'ha pogut reobrir. L'altra via que ahir es va tallar, la que va d'Avinyó a Santa Maria d'Oló (BP-4313), també ha quedat reoberta.
Aquest dijous al matí, una desena de vehicles dels Bombers continuen remullant la zona. També s'han enlairat dos mitjans aeris i hi ha maquinària pesant que continua treballant amb la voluntat de poder declarar el foc controlat al llarg del dia d'avui.
L'incendi es va iniciar a Horta d'Avinyó. Ha cremat 62 hectàrees, 34 de les quals forestals i 28 de superfície agrícola, segons les últimes informacions dels Agents Rurals. El polígon del Punsic va haver de ser desallotjat i, dins aquest mateix polígon, es va incendiar una deixalleria que va poder ser apagada pels Bombers. Els veïns van quedar confinats a les seves cases durant prop de tres hores.
El foc hauria començat en un camp de conreu situat al costat de la riera Gavarresa, al quilòmetre 49 de la carretera d'Artés a Avinyó. L’incendi va progressar en sentit nord, pel costat d'aquesta carretera, i va arribar a prop del polígon industrial el Punsic, al sud del nucli habitat d'Avinyó, on hi ha una desena d'empreses. El flanc dret va avançar per la serra del Tomàs i va afectar també vegetació forestal llençant algun focus secundari.
Segon incendi important És el segon incendi important que pateix el Bages en encara no quinze dies. El passat 22 de juny un foc agrícola va cremar 105 hectàrees al municipi de Sant Fruitós de Bages i va obligar a desallotjar els 300 veïns de la Rosaleda durant unes hores. Va ser provocat per una burilla, segons van informar els Agents Rurals. |