Dissabte 20 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El Bages i l’Anoia, a la cua en protecció social dels aturats
CCOO alerta que quatre de cada deu desocupats d’aquestes comarques no reben cap prestació
Oficina del Servei d'Ocupació a Manresa. Foto: Jordi Preñanosa

BAGES / Òscar López / Infoanoia  
22/07/2017 15:01
Protecció Civil activa l'Alerta del Pla PROCICAT per calor intensa davant la primera onada de calor
La rehabilitació de L'Anònima rep el prestigiós premi Re-FAD d'arquitectura
Castelltallat acollirà el taller “Aprèn a llegir el cel”
Cicle de Teatre Fòrum sobre edatisme
El sindicat CCOO ha elaborat un informe sobre el mercat de treball, les llars i la desprotecció social a la demarcació de Barcelona que posa en evidència, entre altres factors, una davallada en la protecció social dels aturats. L’estudi constata que la taxa de cobertura de protecció social per atur se situava a finals del 2016 en el 54,9% al Bages i el 56% a l’Anoia. La mitjana a les comarques barcelonines és del 58,9%. Superen aquesta dada el Berguedà, amb el 60,8%, i Osona, amb el 62,4%.

El sindicat considera “un problema social de primer ordre” que més de quatre de cada deu aturats de l’Anoia i el Bages –prop de vuit mil persones en números absoluts– no cobrin cap tipus de prestació contributiva o assistencial.

El document constata la davallada de la protecció social dels aturats des del 2008, motiu pel qual no s’hi inclouen desglossades les dades del Moianès. La davallada ha estat similar a totes les comarques, accentuada pels percentatges que tenien el Bages i l’Anoia fa nou anys: 87,7% i 81,2%, respectivament. El sindicat exigeix que es millori la protecció social de les persones i que es dediqui més atenció a comarques on s’ha registrat una forta destrucció d’ocupació i teixit productiu, com és el cas de l’Anoia. CCOO aposta per la reindustrialització com a estratègia: “No podem acceptar aquest patró de creixement inestable i vulnerable”, manifesten des del sindicat.

En un àmbit més general, l’estudi constata un retrocés en drets laborals, precarietat de l’ocupació, caiguda dels salaris i desprotecció social, situacions que incrementen notablement el risc de pobresa. De fet, l’informe conclou que treballar ja no exclou de la pobresa i xifra en 390.000 les víctimes de la pobresa laboral a Catalunya. Com a mesures, CCOO proposa la renda garantida de ciutadania, un augment progressiu de salaris i polítiques d’ocupació adequades als col·lectius més necessitats, com són els joves i els més grans de 45 anys.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: ECONOMIA 
També et pot interessar:
MEDI AMBIENT
L’economia verda: en què consisteix
MANRESA
Manresa publica les dades que reafirmen la força industrial i la vitalitat econòmica de la comarca
ACTUALITAT
Economia platejada o com en la gent gran està el futur

ECONOMIA
Els programadors del demà se submergeixen a les 'piscines' del 42 Barcelona
ECONOMIA
L'economia del país més feliç del món
BAGES
L’economia del Bages va caure més que la de Catalunya per la crisi de la Covid-19
Arrenca el Mundialet Intercultural de futbol de Manresa en directe a Esport Central
Jugant amb la creativitat
Nova Junta Directiva de la Demarcació de les Comarques Centrals del Col·legi d’Arquitectes
L'Ajuntament demana a la Generalitat que reforci la seguretat viària a la carretera de Balsareny
La rehabilitació de L'Anònima rep el prestigiós premi Re-FAD d'arquitectura
Castelltallat acollirà el taller “Aprèn a llegir el cel”
Protecció Civil activa l'Alerta del Pla PROCICAT per calor intensa davant la primera onada de calor
Cicle de Teatre Fòrum sobre edatisme


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]