|
| Sant Salvador impulsa mesures per controlar les colònies de gats |
| Voluntaris i Ajuntament col·laboren per evitar problemes de salubritat |
 |
| Imatge d'un felí al municipi de Sant Salvador de Guardiola. Foto: AJSSG |
|
| BAGES / Redacció |
| 24/07/2017 13:42 |
 |
|
|
 |
L’Ajuntament de Sant Salvador de Guardiola va aprovar en el ple municipal de juliol un protocol d’actuacions per controlar les colònies de gats del poble en l’espai públic. Es tracta d'un programa que inclou alimentació, salut, captura, i esterilització.
El consistori té vàries colònies de gats identificades que es volen controlar per evitar problemes de salubritat al municipi. Per fer-ho, s’ha començat amb una colònia del nucli antic per a la qual s’ha creat un punt d’alimentació. Se’n fa càrrec una voluntària acreditada amb un carnet d’alimentadora i autoritzada per l’Ajuntament, amb qui està sempre en contacte i col·labora estretament. Ella s’ocupa d’alimentar els gats amb pinso sec, mantenir l’espai net, i detectar possibles problemes de salut en els animals, que estan sota supervisió del veterinari del poble. A més, un dels punts estratègics del programa és controlar la reproducció dels felins a través de l’esterilització, tant dels exemplars mascles com de les femelles.
Tot això permet eliminar les molèsties produïdes per les orines que fan els gats per marcar territori, les vocalitzacions durant els períodes de zel i les baralles freqüents entre els animals. Així mateix, evita la superpoblació de la espècie, tot millorant la seva qualitat de vida.
L’Ajuntament de Sant Salvador assegura que té identificades altres colònies de gats al poble, "però a dia d’avui encara no es disposa dels mitjans i el personal per fer-se’n càrrec". Per això des del consistori s’anima a les persones interessades en col·laborar de forma voluntària en aquest projecte a posar-s’hi en contacte. |
|
|