Diumenge 19 de abril de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Manresa aprova la urbanització de l’entorn del Museu Comarcal
Les obres, amb un cost de dos milions i previstes abans que finalitzi l’any, afectaran la Baixada dels Drets, el carrer Vidal i Barraquer i la via Sant Ignasi
La Baixada dels Drets serà 100% accessible; es construirà una rampa contínua i sense graons, resolent així part del desnivell actual. Foto: Jordi Preñanosa

MANRESA / Noemí Badrenas  
28/07/2017 18:01
El BAXI Manresa obté a Bilbao una victòria de mèrit molt valuosa
Els Mossos d'Esquadra detenen un home per cultivar marihuana
Un projecte comunitari de Sallent millora el benestar emocional i físic
El cicle de cinema Gaudí porta al Teatre Casal Cultural Mi amiga Eva
L’Ajuntament de Manresa ha aprovat aquesta setmana el projecte d’urbanització de la Baixada dels Drets, que permetrà resoldre el desnivell actual amb una nova pavimentació, després que el govern desestimés la instal·lació d’escales mecàniques. La setmana que ve és previst aprovar el projecte de modificació del carrer Vidal i Barraquer i d’un tram de la via Sant Ignasi.

Un dels objectius de la reforma –inclosa en el projecte de rentat de cara del Museu Comarcal– és eliminar els problemes d’accessibilitat que tenen avui les finques de la Baixada dels Drets. Es construirà una rampa central amb replans a les bandes que resoldrà l’actual desnivell de prop del 20%, amb grades a tot el carrer i escales per accedir a les cases. També es col·locaran murs vegetals, una placeta i miradors a la part alta del carrer i es renovarà l’enllumenat amb tecnologia LED.

Pel que fa a la via Sant Ignasi, es configurarà una calçada més estreta i s’eliminaran les tretze places d’aparcament que hi ha en un dels laterals (davant la Bodega Andalusa) per fer les voreres més amples. El carrer de Vidal i Barraquer patirà també canvis importants: passarà de 13 a 25 metres d’amplada mitjançant la reconfiguració del solar de les piscines municipals –que perden una filera d’aparcaments però guanyen un nou accés per via Sant Ignasi–; hi haurà quatre carrils enlloc dels dos actuals –dos seran de circulació i els altres dos reservats al bus i a zones de càrrega– i la part central del carrer estarà ocupada per una mitjana arbrada, que incorporarà el plàtan monumental protegit que ara està dins l’aparcament de les piscines. La modificació també resol la cruïlla de Sant Ignasi amb Vidal i Barraquer mitjançant una semaforització completa i nous passos de vianants.

Les dues actuacions, que tindran un cost de dos milions, seran pagades per Criteria Caixa arran del conveni signat amb el consistori per la Fàbrica Nova, modificat el juliol de l’any passat per substituir la construcció d’un pavelló esportiu per actuacions de millora de l’entorn.

Primer, l’ascensor de Santa Llúcia
La nova urbanització ha estat presentada aquest divendres pel regidor d’Urbanisme, Marc Aloy, que ha explicat que la voluntat del consistori és iniciar les obres abans que acabi l’any i un cop finalitzada la nova rotonda de la Bonavista. Ha puntualitzat, però, que el compromís del govern és engegar aquests projectes un cop estigui instal·lat l’ascensor al carrer Santa Llúcia, que connectarà amb la plaça Major. Com cap empresa es va presentar al concurs públic, serà l’Ajuntament que haurà d’escollir la companyia que ofereixi el millor pressupost.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: URBANISME  CENTRE HISTÒRIC  MANRESA 2022 
També et pot interessar:
MANRESA
Projecte de 25 milions d'euros al Pla de Barris de la Generalitat per reactivar el Centre Històric
MANRESA
El Centre Històric guanya en seguretat amb la renovació de l'enllumenat públic a 87 carrers
MANRESA
Manresa rep més de mig milió d'euros per combatre la pobresa infantil al Centre Històric

POLÍTICA
Fem Manresa reclama una intervenció per abordar els problemes al Centre Històric
LA FOTO DEL DIA
Salvem els fanals del Centre Històric de Manresa
MANRESA
El Centre Històric de Manresa acollirà una cursa d'orientació que organitza el Club Orientació Berguedà
Jugant amb les ombres del Passeig Pere III
El Covisa Manresa guanya a Castelló (2-5) i certifica la permanència
Els camions elèctrics ja són més fiables i rentables que els dièsel
El BAXI Manresa obté a Bilbao una victòria de mèrit molt valuosa
El Sistema d'Emergències Mèdiques posa en marxa més de 1.600 noves ambulàncies a Catalunya
Els Mossos d'Esquadra detenen un home per cultivar marihuana
Un projecte comunitari de Sallent millora el benestar emocional i físic
Com desconnectar de la tecnologia dins de casa


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]