Divendres 27 de març de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Dimarts entra en servei la rotonda de la plaça del Remei
També canvien de sentit els carrers Joan XXIII, un tram de Bilbao i Caritat
Plànol dels carrers del sector de la Bonavista que es veuran afectats per canvis en la circulació. Foto: AjM

MANRESA / Redacció  
30/07/2017 08:50
Les màquines treballant al Guimerà, deixen un carrer amb obres
Marc Canturri, nou president de la Demarcació Catalunya Central del Col·legi de Periodistes
Montserrat Pedreira consolida el seu lideratge internacional
Althaia i la Fundació Puigvert signen un acord
Els propers dies es posen en marxa diversos canvis de mobilitat, que ja quedaran implantats de manera definitiva al sector de la Bonavista. Dimarts començarà a funcionar la rotonda situada entre la via de Sant Ignasi, Bertrand i Serra i Remei de Dalt, i s’invertirà el sentit de la circulació al carrer Joan XXIII i el carrer Bilbao (entre plaça Sant Jordi i carrer Caritat).

Igualment, s’estableix el doble sentit de circulació a l’avinguda Bertrand i Serra, entre el carrer Bisbe Comas i la nova rotonda, mentre que el carrer Jacint Verdaguer, entre plaça Sant Jordi i carrer Hospital, serà de sentit únic, direcció Verge de l’Alba-Hospital. Tot plegat comportarà canvis en les àrees de recollida de residus i també una modificació de la línia 4 de transport públic.

D’altra banda, és previst que la setmana següent, concretament els dies 8 i 9 d’agost, es posin en funcionament altres canvis importants en la mobilitat. Dimarts dia 8 s’establirà com a sentit únic la carretera del Pont de Vilomara, entre Jacint Verdaguer i carrer Viladordis. Així doncs, els dos carrils seran sentit pujada. Igualment, s’establirà doble sentit de circulació en l’últim tram de l’avinguda Bertrand i Serra, entre carretera del Pont i plaça del Remei. L’endemà, dimecres dia 9, s’invertirà el sentit de circulació al darrer tram del carrer Gaudí, entre carretera de Vic i plaça M. Matilde Almendros, i també es capgirarà el sentit del trànsit en un tram del carrer Trieta, entre Sant Cristòfol i Gaudí.

Aquest és el detall de tots els canvis de mobilitat:

Dimarts, 1 d’agost
S’invertirà el sentit de circulació de:
Carrer Joan XXIII: Els vehicles accediran al carrer Joan XXII des de la nova rotonda construïda a la cruïlla amb els carrers Via Sant Ignasi – Bertrand i Serra – Remei de Dalt – Joan XXIII i circularan en direcció a pl. Sant Jordi. S’habilitarà estacionament en ambdós costats en aquest vial.

Carrer Bilbao, tram entre pl. Sant Jordi i carrer Caritat: Els vehicles accediran al carrer Bilbao i Joan Jorba des de la Pl. Sant Jordi provinents dels carrers Joan XXIII i Mn. Jacint Verdaguer.

Plaça del Remei: Els vehicles accediran a la plaça del Remei des de la nova rotonda construïda a la cruïlla amb els carrers Via Sant Ignasi – Bertrand i Serra – Remei de Dalt – Joan XXIII i circularan en direcció al carrer Bisbe Comas.

Doble sentit de circulació:
Av. Bertrand i Serra (tram Plaça del Remei): S’establirà el doble sentit de circulació a l’Av. Bertrand i Serra entre els carrers Bisbe Comas i la nova rotonda construïda a la cruïlla amb els carrers Via Sant Ignasi – Bertrand i Serra – Remei de Dalt – Joan XXIII.

Sentit únic:
Carrer Mn. Jacint Verdaguer, tram entre pl. Sant Jordi i carrer Hospital: Els vehicles accediran a aquest tram de carrer des de pl. Sant Jordi provinents dels carrers Bisbe Comas – Mn. Jacint Verdaguer o bé des de carrer Joan XXIII i continuaran per Pl. Cots – Verge de l’Alba o bé carrer Hospital. Es senyalitzarà estacionament en bateria en el tram entre pl. Sant Jordi i carrer Reparadores.

Canvis en les àrees de recollida de residus:
Carrer Joan XXIII: Les àrees de recollida de residus (rebuig, orgànica i envasos) del carrer Joan XXIII núm. 8 es trasllada a l’altre costat de carrer, afegint a l’àrea actual els contenidors de paper i vidre.

Carrer Bilbao: Les àrees de recollida de residus (rebuig, orgànica i envasos) del carrer Bilbao números 14, 17 i 22 s’eliminaran i es crearan dues àrees de recollida de rebuig, orgànica, envasos paper i vidre a carrer Bilbao núm. 13B i al carrer Caritat núm. 17.

Carrer Caritat: Els contenidors de paper i vidre situats al carrer Caritat 7–9 s’agruparan a l’actual àrea de rebuig, orgànica i envasos situada al arrer Caritat núm. 3–5.

Plaça del Remei: L’àrea de recollida de residus (rebuig, orgànica i envasos) de la plaça del Remei núm. 4–5 es trasllada a l’altre costat de carrer, just davant de la ubicació actual.

Modificació del transport públic:
La Línia 4 Font – Valldaura modificarà el seu recorregut al carrer Bisbe Comas per accedir a l’Av. Bertrand i Serra (doble sentit de circulació) en direcció a Via Sant Ignasi, on recuperarà l’itinerari habitual. La parada “CAP Barri Antic” es traslladarà del carrer Joan XXIII núm. 18 a la Via Sant Ignasi núm. 103.

Dimarts, 8 d’agost
Sentit únic:
Ctra. Pont de Vilomara, entre carrers Mn. Jacint Verdaguer i Viladordis: A partir d’ara, els dos carrils seran en sentit ascencendent. Els vehicles que accedeixin a aquest tram de Ctra. Pont de Vilomara des dels carrers Mn. Jacint Verdaguer, Bertrand i Serra, Trieta, Lluís Argemí de Martí i Av. Francesc Macià circularan en sentit ascendent, en direcció carrer Viladordis.

Els vehicles podran sortir d’aquest tram de Ctra. Pont de Vilomara pels carrers passatge de la Mercè, Bertrand i Serra, Sant Joan d’en Coll, Lluís Argemí de Martí, Foneria i Av. Francesc Macià.

Es posarà en funcionament l’ampliació de la semaforització de la cruïlla de Ctra. Pont de Vilomara – Bertrand i Serra – Sant Joan d’en Coll, que regula l’accés de vehicles a aquesta cruïlla i regula el passos de vianants (es crea un nou pas de vianants semaforitzat a Ctra. Pont de Vilomara).

Doble sentit de circulació:
Av. Bertrand i Serra (tram Ctra. Pont de Vilomara - Plaça del Remei): S’establirà el doble sentit de circulació al Av. Bertrand i Serra la Ctra. Pont de Vilomara i la plaça del Remei (ja establert en doble sentit de circulació), per tant s’estableix Bertrand i Serra en doble sentit de circulació en la totalitat del carrer, entre Ctra. Pont de Vilomara i via Sant Ignasi.

Dimecres, 9 d’agost
S’invertirà el sentit de circulació:
Carrer Gaudí, entre Ctra. Vic i pl. M. Matilde Almendros: Els vehicles accediran al carrer Gaudí des del carrer Sant Joan d’en Coll provinents de Ctra. Pont de Vilomara, o bé des de passatge Mercè provinents de Ctra. Pont de Vilomara Es posarà en funcionament l’ampliació de la semaforització de la cruïlla Ctra. de Vic – Pare Clotet – Gaudí, que regularà l’accés de vehicles a aquesta cruïlla i el passos de vianants (es crea un nou pas de vianants semaforitzat a Ctra. de Vic).

Carrer Trieta, entre carrer Sant Cristòfol i carrer Gaudí: Els vehicles podran accedir a carrer Trieta des del carrer Sant Cristòfol (o bé ja provinents del carrer Trieta des del carrer Sabadell – Sant Joan d’en Coll) i continuar en direcció al carrer Gaudí o a Ctra. Pont de Vilomara.

Modificació del transport públic:
La Línia 8 Perimetral – Estacions modificarà el seu recorregut al carrer Sant Antoni M. Claret (sortida estació bus) per continuar per Ctra. Santpedor, pl. Bonavista, Bisbe Comas, Bertrand i Serra, Ctra. Pont de Vilomara, Sant Joan d’en Coll i Gaudí, on recuperarà l’itinerari habitual.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: NOVA BONAVISTA  URBANISME 
També et pot interessar:
MANRESA
Millores en l’accessibilitat de la Font dels Capellans
MANRESA
La segona planta de la Fàbrica de l'Aranya ja llueix nova cara
NAVARCLES
Navarcles inaugura una nova pista esportiva coberta

ST. FRUITÓS
Es construirà un bany públic a la plaça del Cobert del Batre
ST. FRUITÓS
Es reposicionarà el col·lector d’aigües residuals del Paidos
SALLENT
Sallent ofereix subvencions per als comerços
Una cotorra a un arbre
Els Tirallongues donen el tret de sortida a la temporada a Manresa amb la Diada de Rams
Marc Canturri, nou president de la Demarcació Catalunya Central del Col·legi de Periodistes
Montserrat Pedreira consolida el seu lideratge internacional
Althaia i la Fundació Puigvert signen un acord
Solsona Experience oferirà visites a la Torre de Peracamps
L’Institut Gerbert d’Aurillac celebra el seu 25è aniversari
Les màquines treballant al Guimerà, deixen un carrer amb obres


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]