Divendres 27 de març de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Els concerts al castell de Sallent atrauen 500 persones
Els organitzadors en fan una valoració molt positiva i ja pensen en fer una segona edició
El cor sallentí The River Troupe Gospel va posar el punt final a la programació. Foto: AJS

Redacció  
03/08/2017 18:05
Les màquines treballant al Guimerà, deixen un carrer amb obres
Marc Canturri, nou president de la Demarcació Catalunya Central del Col·legi de Periodistes
Montserrat Pedreira consolida el seu lideratge internacional
Althaia i la Fundació Puigvert signen un acord
Prop de mig miler de persones han participat a la que ha estat la primera edició del cicle de Sopars-Concerts al Castell de Sallent. Aquest passat dissabte, el cor sallentí The River Troupe Gospel va posar el punt final a la programació. Al llarg del juliol cinc grups d'artistes de diferents estils musicals han trepitjat el Castell de Sallent per oferir concerts a la fresca. Una experiència musical i gastronòmica que ha tingut molt bona rebuda.

El primer sopar-concert va ser amenitzat pel grup Cremat de Garbí, una formació de Vilassar de Mar que van transportar tot el castell a bora mar amb el so de les havaneres. El segon dissabte de juliol arribava, des de casa, Núria Cols i Jordi Farrés amb un recorregut a través dels boleros des d'un format íntim i proper que aconsegueix, en cada concert, allunar-se dels tòpics que tan sovint acompanyen aquest gènere.

DDM Trio van ser la tercera proposta d'aquest cicle que va sorprendre amb un projecte de composicions pròpies adreçades cap a la versió més creativa i sense complexos del jazz modern. Des de Barcelona continuava la programació Baldrick, un grup de rock&roll que va fer vibrar el públic interpretant les seves versions de rock i blues amb el seu estil propi. Els que van cloure aquest cicle musical van ser els 60 cantaires que formen The River Troupe Gospel i ho van fer amb la força, la vitalitat, l'energia i la felicitat que els caracteritza.

El cicle s'ha construït amb l'objectiu d'oferir un producte de qualitat gastronòmica i musical, apostant per artistes locals, i alhora vol fer èmfasi del patrimoni arquitectònic de la vila. La iniciativa pretenia ser un punt de referència cultural, no només pels sallentins, sinó per tota la Catalunya Central. Per aquesta raó, es va plantejar una pàgina web des d'on es va poder consultar la programació, fer la compra de tiquets, i tota la informació referent a aquests cicles.

El projecte va néixer sota el bressol de la Trenta-Sisena, una entitat cultural dedicada a la recerca històrica de Sallent, al manteniment de les festes dels seus patrons i, sobretot, impulsora de la reconstrucció de l'església de Sant Esteve i Sant Sebastià del castell. Els sopars-concerts han comptat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Sallent i amb la participació de mitja dotzena d'espònsors que han fet possible tirar endavant el projecte de manera autosuficient. Els organitzadors assegur4en que ha estat un èxit i ja pensen en una segona edició de cara l'any vinent.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: PROGRAMACIÓ BAGES  PATRIMONI 
També et pot interessar:
ECONOMIA
Gestionar el patrimoni durant la jubilació: una necessitat vital
MANRESA
Obren el període per demanar subvencions per a la conservació del patrimoni històric
MANRESA
El patrimoni arquitectònic pren vida a Manresa durant les Jornades Europees del Patrimoni

ST. FRUITÓS
Sant Fruitós de Bages celebra les Jornades Europees de Patrimoni
BAGES
Els municipis de l'oest del Bages impulsen el projecte comunitari Patrimoni Obert
MANRESA
Manresa se suma a les Jornades Europees del Patrimoni Cultural amb una quinzena de propostes
Una cotorra a un arbre
Els Tirallongues donen el tret de sortida a la temporada a Manresa amb la Diada de Rams
Marc Canturri, nou president de la Demarcació Catalunya Central del Col·legi de Periodistes
Montserrat Pedreira consolida el seu lideratge internacional
Althaia i la Fundació Puigvert signen un acord
Solsona Experience oferirà visites a la Torre de Peracamps
L’Institut Gerbert d’Aurillac celebra el seu 25è aniversari
Les màquines treballant al Guimerà, deixen un carrer amb obres


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]