 |
|
|
 |
L'Ajuntament de Manresa està estudiant la possibilitat de traslladar a la primera setmana de setembre els actes que han quedat suspesos de la Festa Major per respecte a les víctimes i familiars dels atemptats terroristes de Barcelona i Cambrils.
Aquest divendres al matí, el consistori va confirmar la suspensió de les activitats que havien de servir per donar el tret de sortida a la festa gran de la ciutat. Més tard, al migdia, fonts municipals van informar que s'estava estudiant com traslladar actes a altres dies sense que això afecti el desenvolupament de la resta del programa, que segons ha explicat el regidor de Festes, Joan Calmet, hauria d'arrencar amb normalitat ja dilluns, un cop passats els tres dies de dol oficial decretats per la Generalitat de Catalunya.
Entre els actes més destacats, hi havia el Correaigua —que s'havia de celebrar aquest dissabte a la tarda—, la trobada de bateries —estava programada per dissabte al vespre—, la Moscada Infantil —prevista per diumenge al vespre— o la proclamació de la nova pubilla i hereu de Manresa 2017, que estava programat per diumenge a les set de la tarda. Segons ha pogut saber aquest diari l'acte de les pubilles es podria fer divendres 25 d'agost a les sis de la tarda dins el teatre Conservatori, mentre que el Correaigua es farà en un principi el dia 2 de setembre i la Moscada Infantil el dia 3.
Amb tot, hi ha actes que per la seva organització o magnitud es podrien no celebrar enguany o que s'hauran de retocar si es volen reprogramar. Sigui com sigui, la Festa Major començarà doncs dilluns, un dia en què no hi ha previstos massa actes. Segons el programa, es farà una màster class d'estil dance a la plaça Sant Domènec a un quart de vuit del vespre i una hora més tard, a un quart de nou, hi ha l'assaig casteller a la fresca a la mateixa plaça.
Suspesa també l'Alternativa Els col·lectius que conformen l'organització de la Festa Major Alternativa (Arran, Ateneu La Sèquia, CUP, La Gatzara i PAHC) han enviat aquest divendres a la tarda un comunicat a través del qual mostren el seu condol per les víctimes de Barcelona i Cambrils, informen de la suspensió de tots els actes lúdics previstos per aquest dissabte i convoquen una concentració contra "qualsevol discurs d'odi" el mateix dissabte a les vuit del vespre a la plaça Major de Manresa. Per diumenge no hi havia cap acte programat.
Així, serà el proper dilluns el dia que arrencaran també els actes de la FMA amb un room escape a l'edifici de l'Anònima, que ja es va estrenar l'any passat. Enguany, però, la temàtica girarà entorn l'esperit de les revolucions que han marcat la història a escala mundial, sota el nom Trobaràs les claus per fer la revolució?. Les places són limitades i cal inscripció prèvia. Començarà a les 5 de la tarda. El mateix dilluns, a les 6, es durà a terme un taller d'autodefensa feiminista per a dones, lesbianes i trans, a l'Ateneu La Sèquia. |