Divendres 27 de març de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Manresa repeteix el bus nocturn gratuït per Festa Major
Els dies 25, 26, 27 i 28 d’agost hi haurà servei cada 30 minuts, entre un quart d’11 de la nit i les 4 de la matinada
El consistori va implantar el servei de bus nocturn gratuït el 2009. Foto: Jordi Preñanosa

MANRESA / Redacció  
22/08/2017 20:42
Les màquines treballant al Guimerà, deixen un carrer amb obres
Marc Canturri, nou president de la Demarcació Catalunya Central del Col·legi de Periodistes
Montserrat Pedreira consolida el seu lideratge internacional
Althaia i la Fundació Puigvert signen un acord
L’Ajuntament de Manresa tornarà a oferir servei de bus nocturn gratuït durant els dies de festa major. “Creiem que la iniciativa és un encert i volem que arribi encara a més usuaris, amb la idea que la gent pugui tornar amb tranquil·litat i comoditat a casa”, ha explicat aquest dimarts el regidor de Mobilitat, Jordi Serracanta.

L’any passat van fer ús del servei 2.571 persones, una xifra considerablement superior a la de l’any anterior, que havia estat de 1.690. Enguany, es podrà utilitzar del divendres 25 al dilluns 28 d’agost. Aquest servei gratuït connecta el centre amb la resta de zones realitzant el recorregut de les línies 6 i 7 (La Parada i Balconada). Ho fa a partir d’un quart d’11 i fins a les 4 de la matinada. Dissabte, però, es tallarà l’accés a la Muralla del Carme a causa de la celebració de l’acte Muralla en Festa i la parada del centre serà a Valldaura. Durant la resta d’horari es poden utilitzar les diferents línies de bus urbà per anar al centre.

D’altra banda, el diumenge 27 també es reforçarà la línia Festius amb un segon bus, de manera que la freqüència de pas serà de 30 minuts. Aquest dia tindrà lloc el Castell de Focs al parc de l’Agulla, un dels actes que genera més mobilitat. El bus farà parada a l’Avinguda dels Dolors - Alcalde Prunés i d’aquí el viatger podrà enllaçar amb l’itinerari habilitat de vianants que portarà al parc. Amb la finalitat que tots els ciutadans puguin tornar del parc de l’Agulla amb transport públic, tal i com es va realitzar l’any passat, es reforça el bus nocturn gratuït amb dos vehicles més, que recolliran les persones que ho vulguin a la parada de l’Alcalde Prunés (final Avinguda dels Dolors) i els durà al centre de la ciutat a partir de tres quarts d'11 de la nit.

La campanya per fomentar l’ús del transport públic, una iniciativa que el consistori va implantar el 2009, s’ha dissenyat enguany pensant especialment en els més joves, ha detallat Serracanta, amb l’eslògan Per la festa major, de dia i nit en bus. S'ha realitzat en diversos formats amb l'objectiu que arribi al màxim de població.

Com en les darreres edicions de la Festa Major, el dissabte 26 d’agost i amb motiu de l’acte Muralla en Festa es tallarà la Muralla del Carme entre la carretera de Vic i la carretera Cardona, a partir de les tres del migdia i fins les vuit del matí del diumenge 27 d’agost. Poden consultar totes les afectacions en el servei de bus urbà a www.manresabus.com.

Balanç de la situació de la mobilitat a Manresa
També en la roda de premsa d'aquest dimarts, el regidor Serracanta ha fet balanç de la situació de la mobilitat a Manresa, en un estiu que està sent especialment intens en treballs a la via pública, arran sobretot de les obres al sector de la Bonavista. El regidor ha recordat que “a la Bonavista seguim en obres, cal tenir-ho molt present”, i ha reiterat que convé, sempre que sigui possible, que els conductors facin itineraris alteratius i evitin passar per la zona d’obres, o bé que es faci ús del transport públic.

Serracanta ha recordat que el setembre augmentarà el flux de trànsit i això pot comportar problemes de congestió, i hi ha afegit que els canvis en la mobilitat que s’han fet al llarg d’aquest mes ja són els que quedaran definitivament al sector. “Es va creure convenient fer-los tots en pocs dies, en l’època de l’any en què el trànsit no està al punt àlgid, per tal que la ciutadania s’hi vagi adaptant”. El regidor ha admès que els canvis van provocar problemes de trànsit sobretot les primeres hores, en indrets com els carrers Caritat, Bilbao, Sant Cristòfol o Gaudí, però “de manera força ràpida la circulació ha anat sent més fluida, la gent va assumint les modificacions”, ha valorat.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: FM MANRESA 2017  TRANSPORT 
També et pot interessar:
MANRESA
Serveis mínims del bus urbà de Manresa davant la vaga estatal del transport d'aquest dijous i divendres
ACTUALITAT
La vaga de busos ha afectat tota la comarca del Bages
BAGES
Afectació de la vaga del transport de passatgers al servei comarcal de transport escolar

ACTUALITAT
Adeu a les mascaretes al transport public
ACTUALITAT
La T-Casual, no tindrà bonificació
ACTUALITAT
Nova edició de l'únic curs de transport de pacients en helicòpter
Una cotorra a un arbre
Els Tirallongues donen el tret de sortida a la temporada a Manresa amb la Diada de Rams
Marc Canturri, nou president de la Demarcació Catalunya Central del Col·legi de Periodistes
Montserrat Pedreira consolida el seu lideratge internacional
Althaia i la Fundació Puigvert signen un acord
Solsona Experience oferirà visites a la Torre de Peracamps
L’Institut Gerbert d’Aurillac celebra el seu 25è aniversari
Les màquines treballant al Guimerà, deixen un carrer amb obres


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]