Dissabte 05 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El presumpte autor dels focs d'Artés es feia passar per agent
Els Mossos troben documentació falsa en l'escorcoll dels dos domicilis del detingut, a Artés i Santa Coloma de Gramenet, que utilitzava per simular que treballava fent tasques de seguretat
Agents Rurals inspeccionant la zona on es va iniciar el foc d'Artés. Foto: A.R.

BAGES / Noemí Badrenas  
25/08/2017 19:47
Els jocs omplen de vida les places de Manresa
Segona fase dels treballs d'asfaltatge al carrer Josep Guitart, al barri de la Balconada
Preparatius d’una exposició extraordinària de pintures
MoMa Espai Cultural arrenca el nou curs
El presumpte autor dels focs d'Artés es feia passar per agent públic, segons han explicat fonts dels Mossos d'Esquadra a aquest diari. La policia ha trobat documentació falsa en l'escorcoll dels dos domicilis del detingut, a Artés, on residia actualment, i a Santa Coloma de Gramenet, on va viure fins el passat mes de juny. Utilitzava aquesta documentació i uniformes per simular que treballava fent tasques de seguretat com a personal de Protecció Civil o a través d'entitats com ara la Creu Roja.

Els Mossos també han confirmat la hipòtesi d'alguns veïns del detingut, que el relacionaven amb l'incendi d'un vehicle al garatge comunitari del bloc de pisos on vivia, aquest dimecres a la nit, unes hores abans que fos arrestat. Ara, els agents han confirmat que se li imputa l'autoria d'aquests fets, juntament amb l'autoria dels dos incendis d'Artés d'aquest estiu: el del 5 d'agost, que va cremar 363,06 hectàrees, i el del 9 d'agost, amb 1,8 hectàrees calcinades.

En l'escorcoll dels dos domicilis, els Mossos també han trobat material inflamable que podria haver utilitzar per provocar els incendis al Bages. La investigació continua oberta i una de les línies en què encara treballen els agents és en la possible relació del piròman amb els darrers tres incendis que hi ha hagut al municipi de Navarcles, que han estat intencionats. De moment, però, no han confirmat que es tracti de la mateixa persona.

Els tres delictes que se li imputen ara per ara, tot i que no es descarten més acusacions, són l'autoria dels incendis, falsificació de documentació pública i també usurpació de funcions públiques. I és que el detingut hauria estat localitzat, segons fonts dels Mossos, a la zona dels incendis fent veure que era un agent públic. No simulant ser un bomber, segons ha pogut saber aquest diari, però sí un agent rural o un policia. 

El detingut, de 39 anys i de nacionalitat espanyola, podria passar a disposició judicial aquest dissabte o fins i tot diumenge. Avui, però, segur que continua sota arrest policial, segons han dit els Mossos a aquest diari.

 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: INCENDI ARTÉS  ARTÉS  INCENDIS FORESTALS  SUCCESSOS 
També et pot interessar:
BAGES
S’apropa la 29a edició de la Festa Major Alternativa d’Artés
ACTUALITAT
Millores als equipaments municipals durant l'estiu
BAGES
El Bages viu el segon estiu amb més superfície cremada des del 2022

ACTUALITAT
1.067 hectàrees cremades a la província de Barcelona des de principi d'any
MEDI AMBIENT
Es desactiva l'alerta del Pla INFOCAT per la millora del perill d'incendis
BAGES
La Festa Major d’Artés inaugurarà el renovat espai exterior de Cal Sitges
Fotografia de grup dels participants el Retaule del Flautista
Tercer partit de preparació del Covisa Manresa
Els jocs omplen de vida les places de Manresa
Castellbell i el Vilar commemora l’Any Gaudí amb una visita guiada a l’església de la Sagrada Família
Segona fase dels treballs d'asfaltatge al carrer Josep Guitart, al barri de la Balconada
Preparatius d’una exposició extraordinària de pintures
MoMa Espai Cultural arrenca el nou curs
Ajornada l’estrena de ‘Temps mort a les golfes’


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]