Dilluns 09 de febrer de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Josep Maria Planes s'incorpora a la Galeria de Manresans Il·lustres
L'acte d'homenatge i nomenament tindrà lloc el proper dijous, 14 de setembre, a les vuit del vespre al Saló de Sessions de l'Ajuntament
Alguns dels representants de la Comissió Any Planes, davant la casa natal del periodista, a la cruïlla entre el carrer Nou i el carrer de la Canal. Foto: Noemí Badrenas

MANRESA / Redacció  
07/09/2017 18:28
El BAXI Manresa fa un partidàs i conquereix el Barris Nord
El Centre d'Esports Manresa no falla i continua pel bon camí
El Club Tir Precisió classificat per equips en 2n i 3r lloc
El CN Manresa cau als penals davant el Navarra
Tot és a punt perquè Manresa celebri la setmana vinent, de forma solemne, l’acte de nomenament com a manresà Il·lustre del periodista Josep Maria Planes i Martí (1907-1936), i perquè la seva figura i la seva memòria quedi immortalitzada amb la incorporació del seu retrat a la galeria de Manresans Il·lustres, on figuren els retrats de les persones que han rebut la màxima distinció que atorga l’Ajuntament per haver destacat de forma extraordinària en benefici de la ciutat.

L’acte tindrà lloc el proper dijous, 14 de setembre, a les vuit del vespre, al Saló de Sessions de l’Ajuntament de Manresa, i serà presidit per l’alcalde, Valentí Junyent. Comptarà amb la presència de familiars del periodista manresà, els membres de la Corporació Municipal, convidats, entitats de la ciutat i representants de la Comissió Any Planes. S’iniciarà amb el lliurament de la cinquena edició del premi de periodisme Josep Maria Planes, que enguany ha reconegut la sèrie de reportatges sobre els casos de pederàstia a diferents escoles religioses dels Maristes, realitzada pels periodistes Guillem Sánchez, Jesús G. Albalat i Maria Jesús Ibáñez, i publicada al diari El Periódico.

Posteriorment hi haurà el parlament del periodista Enric Badia, president de la Demarcació de la Catalunya Central del Col·legi de Periodistes de Catalunya, en representació de la Comissió Any Planes, entitat promotora de la distinció. Posteriorment, Jordi Finestres, periodista i biògraf de Josep Maria Planes, glossarà la figura del distingit. Després de la lectura de l’acord de concessió de la distinció a càrrec de la regidora de Cultura, Anna Crespo, serà el moment de la col·locació del retrat a Josep Maria Planes a la galeria de Manresans Il·lustres. L’acte finalitzarà amb els parlaments de Joan Planas Vilardaga, en representació de la família, i amb la cloenda a càrrec de l’alcalde. Una actuació musical posarà el colofó d’aquest acte solemne.

El ple de l’Ajuntament de Manresa va aprovar el 20 de juliol passat, per unanimitat de tots els grups politics representats, la concessió del títol de Manresà Il·lustre al periodista Josep Maria Planes (1907-1936), i va destacar que "va ser un periodista excepcional que fou assassinat per un escamot de la FAI a la carretera de La Rabassada amb només 29 anys".

Planes és el 26è Manresà Il·lustre
Amb el seu nomenament, Josep Maria Planes serà el 26è manresà que aconsegueix aquesta màxima distinció que atorga l’Ajuntament de Manresa. El títol de Manresà Il·lustre només s’atorga per motius excepcionals i requereix d’un ampli consens. S’atorga només a aquelles persones que, per la seva actuació pública i privada, hagin destacat de manera extraordinària en benefici de la ciutat, en la seva defensa, en la seva millora urbana, econòmica o social i molt especialment en la seva projecció exterior.

Des que l’any 1882 l’Ajuntament va acordar la creació de la Galeria de Manresans I·lustres ja són 26 les persones reconegudes amb aquest honor: el primer va ser el cardenal Joaquim Lluch i Garriga (1883); l'últim, el periodista Josep Maria Planes (2017). Abans de Planes, els tres darrers Il·lustres han estat Oleguer Miró i Borràs (1999), Joaquim Amat-Piniella (2004) i Ignasi Oms i Ponsa (2011).



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: ANY PLANES  MEMÒRIA HISTÒRICA  COL·LEGI DE PERIODISTES 
També et pot interessar:
CATALUNYA CENTRAL
El periodista Xavier Rius Sant ja és nou col·legiat d'honor en reconeixement a la seva trajectòria
ACTUALITAT
Conversa a la Setmana del Llibre en Català
ACTUALITAT
Els Premis Batec reconeixen Francesc Garriga com a Periodista de l'Any

ACTUALITAT
Premi Plata per al periodista Jesús Sagués, Responsable de premsa del Govern a la Catalunya Central
ACTUALITAT
Documental sobre els pioners de la ràdio
ACTUALITAT
Carme Ballester narra la detenció de Lluís Companys
El CN Manresa cau als penals davant el Navarra
Fotografia de detall de l'incendi del carrer Santa Llúcia de Manresa
El Club Tir Precisió classificat per equips en 2n i 3r lloc
Golejada al cuer i salt al tercer lloc de la classificació
El BAXI Manresa fa un partidàs i conquereix el Barris Nord
El Centre d'Esports Manresa no falla i continua pel bon camí
El VIVER un nou projecte de les Voluntàries a Sant Joan de Vilatorrada
La regidoria d’Educació de Solsona convoca una nova edició dels exàmens oficials de Cambridge


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]