Divendres 17 de abril de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Un muntatge multicultural clou 'Néixer a Manresa'
Es tracta d’un espectacle de poesia, imatge i música obert a tothom inspirat en els poemes de Sònia Moya
Aquest divendres es farà la clausura de la primera temporada de l'espai. Foto: AJM

Redacció  
29/09/2017 17:48
El Nou pavelló del Congost, un dels temes destacats del ple de l'abril a l'Ajuntament de Manresa
L'Ajuntament de Manresa aprova restituir el nom històric de 'Guàrdia Urbana'
Castellbell i el Vilar finalitza les obres de rehabilitació del cementiri
El Cicle Novíssims acosta l'arquitectura emergent a la ciutadania
Aquest divendres, a dos quarts de nou del vespre, tindrà lloc al Museu Comarcal l’espectacle poètic i pluridisciplinari Intersecció de Conjunts que clourà la temporada 2017-18 que l’Espai Memòries (Museu Comarcal) ha dedicat a Néixer a Manresa. 1930 – 1960. És un espectacle de poesia, música i imatge obert a tothom i que compta amb la participació de diferents artistes com la poetessa Sònia Moya, la cantant Celeste Alías, el guitarrista Pau Ruiz i l’artista plàstic Txema Rico.

Inspirat en els poemes del tercer llibre de la poetessa Sònia Moya  (Témenos Edicions, 2017), Intersecció de Conjunts neix de la trobada d'aquestes quatre perspectives. Així, els poemes són recitats per Moya mentre Alías els dóna color amb la seva veu personalíssima, tant a poemes musicats com Estries i Capvespre, com a la recitació melòdica improvisada a Ben poca cosa o a l'acompanyament amb loops o free de la lectura de la mateixa autora.

D'altres poemes reben el coixí del jazz de la mà de Ruiz, que abasta des dels registres més melancòlics a poemes com Paraules al wah-wah més funky a Fatalitat. Tot això il·lustrat per la mirada atenta de Rico, que pinta en directe, projecta aquarel·les a mode de diapositiva i esbossa paisatges sobre un fons d'argila que es desdibuixa amb la música i les paraules dels seus companys d'escenari.

L'espectacle, que es divideix en tres parts – embaràs, part i criança –, parla de tot allò que suposa esdevenir pares, des d'una mirada àmplia que va de la tendresa i la intimitat absoluta, a la ironia desenfadada o a la crítica social. Alhora, vol enllaçar amb el que serà la segona part de la temporada, que tindrà continuïtat en el 2018 a partir d’una mirada didàctica al fet de la maternitat i el naixement a partir de l’art i la creativitat. Aquesta temporada comptarà amb la participació de professors i alumnes del grau d’educació infantil de la FUB i serà oberta a tota la ciutadania però amb especial atenció al col·lectiu de mestres i educadors.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: ART  PROGRAMACIÓ BAGES 
També et pot interessar:
BAGES
Artés impulsa el Projecte Stolpersteine per homenatjar les víctimes del règim nazi
BAGES
Del 23 al 27 de març, l’Escola Municipal de Música d’Artés celebrarà la Setmana Fantàstica
BAGES
L’Equip d’Atenció Primària Artés celebra 25 anys de servei

FOTOGRAFIA
“Ha estat un goig poder viure la Festa de la Llum des de dins”
LA FOTO DEL DIA
Exposició de les dones de Foto Art a l'hospital Sant Joan de Déu
BAGES
Funció de l'espectacle CLIC! de la Cia. Jordi del Río d'aquest proper cap de setmana a Artés
Treballant per tenir un carrer Guimerà apte per als vianants
La biblioteca de Solsona convida a una Revetlla de Sant Jordi per a tots els públics
El president del Consell Comarcal del Bages visita el menjador escolar de l’Escola Monsenyor Gibert
El Nou pavelló del Congost, un dels temes destacats del ple de l'abril a l'Ajuntament de Manresa
L'Ajuntament de Manresa aprova restituir el nom històric de 'Guàrdia Urbana'
Castellbell i el Vilar finalitza les obres de rehabilitació del cementiri
El Cicle Novíssims acosta l'arquitectura emergent a la ciutadania
Sant Fruitós de Bages realitza la primera batuda de recollida de mostres d’ADN caní


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]