Dissabte 08 de agost de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Sant Joan destaca el civisme davant les agressions de l'1-O
Més d'una vintena de veïns van haver de rebre atenció sanitària
Veïns de Sant Joan reunits a les portes del consistori Foto: AJSJ

ST. JOAN / Redacció  
02/10/2017 20:29
En marxa un vehicle multioperador per garantir les comunicacions en situacions d'emergència
Afectacions al trànsit aquest divendres a la rotonda de l'Avinguda dels Dolors amb el carrer Alcalde Joan Selves
Sant Vicenç de Castellet renova 570 punts de llum amb tecnologia LED
Castellbell i el Vilar adquireix un nou vehicle per a la Guàrdia Municipal
L’Ajuntament de Sant Joan de Vilatorrada agraeix públicament a tots els veïns que van participar directa o indirectament en aquest procés la seva demostració de civisme, respecte, pacifisme i compromís amb el municipi, la democràcia, les llibertats, els drets civils i les urnes exhibida al llarg de tota la jornada i condemna de forma enèrgica la repressió, "violència" i vulneració dels drets civils patits pels veïns i veïnes.

En aquest sentit, l’alcalde Gil Ariso explica que “sempre és positiu i encoratjador veure com la ciutadania respon quan és cridada a les urnes per decidir sobre el seu futur. I més, quan ho ha de fer sota l’amenaça de la brutalitat i la repressió”. Així mateix, Ariso agraeix la tasca dels voluntaris i membres de les meses electorals per “garantir la neutralitat, imparcialitat i bon desenvolupament del procés” i posa en valor el recolzament rebut per part del cossos de Mossos d’Esquadra i Bombers per “assegurar la integritat de totes les persones i minimitzar els efectes de la repressió i violència indiscriminades dels cossos policials de l’Estat espanyol”.

Durant la jornada, més d’una vintena de veïns van requerir d’atenció mèdica i sanitària de diferent índole com a conseqüència de les càrregues policials dutes a terme pel cos de la Guardia Civil als col·legis electorals del municipi. A més, diferents equipaments municipals també van patir importants desperfectes i destrosses.

Unes actuacions que des del consistori, vistes les greus conseqüències personals i materials ocasionades, s’entenen com a "desproporcionades, indiscriminades, negligents i injustificades". Per tot plegat, el consistori lamenta, condemna i denuncia públicament les agressions patides per santjoanencs i pels cossos de Mossos d’Esquadra i Bombers a mans de membres del cos de la Guardia Civil, així com la usurpació d’urnes als col·legis electorals. En aquest sentit, el consistori analitzarà detingudament tots els danys ocasionats i estudiarà la possibilitat d’emprendre accions legals i/o penals davant d’aquelles actuacions que poden ser constitutives d’un delicte i/o negligència en defensa dels drets i llibertats de tots els veïns.

Aquest dilluns al migdia, l’Ajuntament s’ha sumat a la crida feta per l’Associació de Municipis per la Independència (AMI) i l’Associació Catalana de Municipis (ACM) i ha convocat una concentració popular i pacífica davant del consistori de rebuig a la repressió i la vulneració dels drets civils i les llibertats patides pels catalans i catalanes en diferents punts del territori durant la celebració del referèndum d’autodeterminació.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: EL PROCÉS DE LA INDEPENDÈNCIA 
També et pot interessar:
MANRESA
Els Reis Mags visiten la gent gran
ST. FRUITÓS
El Govern ordena a Sant Fruitós hissar la bandera espanyola
MANRESA
Manresa es lleva ben d'hora per votar en unes eleccions atípiques

MANRESA
Ciutadans guanya unes eleccions que mantenen la majoria independentista al Parlament
MANRESA
Manresa va de camí de superar la xifra rècord de participació en unes eleccions
MANRESA
La CUP de Manresa no va al sopar de Nadal
Nova injecció de fons per reforçar les infraestructures de recerca de la UPC
Els episodis de vent impulsen l'augment de trucades al 112 en el primer semestre de l'any
Claus per viatjar amb seguretat aquest estiu i prevenir riscos a la carretera
Moià acull aquest diumenge el Mercat del Vi i Formatge
Sant Vicenç de Castellet renova 570 punts de llum amb tecnologia LED
Afectacions al trànsit aquest divendres a la rotonda de l'Avinguda dels Dolors amb el carrer Alcalde Joan Selves
Castellbell i el Vilar adquireix un nou vehicle per a la Guàrdia Municipal
En marxa un vehicle multioperador per garantir les comunicacions en situacions d'emergència


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]