Dimarts 17 de març de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El Comitè pel Referèndum talla els accessos a la ciutat
Les carreteres s'han obert a les deu per facilitar l'arribada a la manifestació del migdia
Tall a l'entrada de Manresa per la carretera de Cardona, a l'alçada de la rotonda que també porta a Sant Joan de Vilatorrada. Foto: Jordi Preñanosa

MANRESA / Carmina Oliveras  
03/10/2017 10:37
Manresa tanca el 2025 amb 7,5 M€ de romanent i menys deute
Arriben de nou a Manresa els millors joves talents musicals de Catalunya
Primera Jornada de comunicació local i comarcal reunint a tot el sector
Healthy Communities 2030 publica el seu primer article científic
El Comitè pel Referèndum de Manresa ha tallat aquest matí els accessos a la ciutat com a primer acte de l'aturada general del país. Diversos grups provinents de diferents barris s'han repartit a les entrades de la capital del Bages amb pancartes en les quals es podia llegir frases com ara "prou repressió, aturem el país".

Les cues de vehicles no han tardat en formar-se. Entre els aturats, hi havia moltes persones que han aplaudit la iniciativa, tot i que n'hi havia d'altres que consideraven que els talls a les entrades de la ciutat no eren una bona via per a protestar. A les deu del matí, els manifestants han aixecat les barreres que havien fet amb contenidors i han obert els passos amb la idea de facilitar l'arribada de gent de la comarca a la manifestació de Manresa, que s'inicia a la plaça Sant Domènec a les 12 del migdia. En diverses columnes s'han anat dirigint en manifestació cap el centre de la ciutat.

A banda dels accessos a Manresa, altres grups de gent del Bages i del Moianès, entre els quals hi havia pagesos amb els seus tractors, també han protagonitzat talls en carreteres com ara l'Eix Transversal (C-25), la C-55 o la C-16. A la C-55 s'ha registrat un petit incident quan un vehicle s'ha volgut saltar el tall i ha envestit dos manifestants sense causar ferides ni danys de consideració.

Entre els molts col·lectius que es manifestaran aquest dimarts hi ha les ADF del territori, que arribaran a Manresa amb els seus vehicles i, un cop acabi la manifestació, es dirigiran a Fonollosa com a protesta per la "brutalitat policial" que s'hi va viure diumenge, quan 70 guàrdies civils van irrompre a l'Ajuntament i van trinxar dependències municipals i ferir persones per endur-se una urna. Entre els desperfectes que van causar, també s'hi registra material i dependències de l'ADF de la població.
 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: EL PROCÉS DE LA INDEPENDÈNCIA 
També et pot interessar:
MANRESA
Els Reis Mags visiten la gent gran
ST. FRUITÓS
El Govern ordena a Sant Fruitós hissar la bandera espanyola
MANRESA
Manresa es lleva ben d'hora per votar en unes eleccions atípiques

MANRESA
Ciutadans guanya unes eleccions que mantenen la majoria independentista al Parlament
MANRESA
Manresa va de camí de superar la xifra rècord de participació en unes eleccions
MANRESA
La CUP de Manresa no va al sopar de Nadal
La Junta de la Séquia i Aigües Manresa reforcen la protecció del llac de l’Agulla
Manresa tanca el 2025 amb 7,5 M€ de romanent i menys deute
El Kursaal acollirà aquest dijous ‘CAU’, un espectacle poètic i immersiu de la Cia. Ponten Pie
Arriben de nou a Manresa els millors joves talents musicals de Catalunya
Sant Fruitós de Bages tanca l’exercici 2025 amb un romanent net de gairebé 2 milions d’euros
Nature in English: una proposta original i educativa
Ple total a la presentació del nou grau en Dret que s'impartirà a partir del curs 26-27 a UManresa
Manresa presenta un programa de Setmana Santa que combina tradició, música i solemnitat



 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]