 |
|
|
 |
La sisena edició dels Corriols de Guardiola ha tingut lloc aquest cap de setmana a Sant Salvador de Guardiola. La cursa, acompanyada del bon temps, ha mantingut la capacitat de convocatòria amb uns 450 corredors que entre dissabte i diumenge han pres part d'alguna de les quatre modalitats: el Korriol Vertical Montgròs, la Corriols de 10 quilòmetres, la de 5 quilòmetres i la Corriolets.
La participació ha baixat lleugerament respecte a la passada edició, probablement per l'acumulació de curses d'aquest tipus en poblacions properes, així com la coincidència amb altres actes com la manifestació de Barcelona de dissabte a la tarda. Tot i això, l'organització es mostra satisfeta perquè considera que aquesta matinal d'esport i natura s'ha consolidat com a cita de referència al calendari de curses de muntanya al territori.
La cursa dels Corriols de Guardiola és una prova de muntanya de dificultat moderada que dibuixa un recorregut ràpid i llarg per diferents turons, posant a prova la resistència de tots els corredors de muntanya. Està organitzada per un grup de persones vinculades al món de l'esport que, amb el suport logístic de l'Ajuntament de Sant Salvador, s'encarrega de posar a punt els diferents recorreguts i d'acompanyar els participants en els diferents trajectes per tal de garantir que segueixin el circuit amb comoditat.
La segona pujada del KV al Montgròs, celebrat dissabte, ha comptat amb un total de 38 participants. Els corredors han completat l'ascens de 2,5 quilòmetres al cim del Montgròs, amb un desnivell de 300 metres. El guanyador ha estat Marc Sabater amb un temps de 00:14:51, seguit per Adrià Duarri, que va ser el guanyador el 2016 (00:14:52). La primera atleta femenina, Sílvia Leal, que també va quedar campiona el 2016, ha fet una marca de 00:17:20, seguida per Laura Baleta (00:20:21).
Enguany no s'han batut les marques de la passada edició en la categoria de 10 quilòmetres, la més nombrosa de totes, amb 140 atletes inscrits. Lluís Oller (00:46:47) en categoria masculina i Iolanda Garcia (00:57:36) en femenina han resultat guanyadors de la sisena cursa dels Corriols de Guardiola en aquesta modalitat. Pel que fa a la categoria dels 5 quilòmetres, amb un centenar de participants, sí que hi ha hagut rècord de temps. Miqui Riera (00:20:55) ha batut la seva pròpia marca, seguit de Xavier Martínez (00:21:38). L'atleta local Júlia Dalmau (00:25:48) ha resultat guanyadora en categoria femenina, i Pau Nacenta (00:22:43) ha quedat tercer en la classificació general. |