Dijous 23 de abril de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Puigdemont trasllada al ple la declaració d'independència
El president fa el pas després de no obtenir garanties per a realitzar unes eleccions sense violència i sense l'amenaça que suposa el 155
El president Puigdemont durant la compareixença d'aquest dijous a la tarda. Foto: Govern

ACTUALITAT / Carmina Oliveras  
26/10/2017 17:09
Entitats esportives faran pinya al Congost per homenatjar el 120è aniversari del Centre d'Esports
Manresa se suma al Dia internacional per la lluita contra el maltractament infantil
L'Escola Bressol Municipal Petit Estel posa en marxa una aula de lactants
L’Ajuntament programa una setmana d’activitats per a la gent gran
El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, ha traslladat al Parlament la decisió de declarar la independència. Després d'un dia mogudet en el qual s'ha especulat sobre la possibilitat que Puigdemont convoqués eleccions, un altre gir en el guió portarà ara la patata calenta cap el Parlament, on Junts pel Sí i la CUP sumen majoria.

En la seva compareixença, que després de dues anul·lacions s'ha fet finalment a les cinc de la tarda, Puigdemont ha assegurat que la seva responsabilitat i el seu deure com a president era “esgotar totes les vies per trobar una solució dialogada i pactada” al conflicte. És en aquesta línia en la qual s’explica la possible convocatòria d’eleccions que tant enrenou ha causat aquets matí i migdia. El president ha afirmat que les hagués convocat si hagués tingut garanties que el procés electoral s’hagués pogut celebrar “en absoluta normalitat”, sense violència i sense l’amenaça que suposa el 155, l’aplicació del qual ha dit que és “abusiva i injusta” i que “busca eradicar no només el sobiranisme sinó tota la tradició del catalanisme que ens ha portat fins aquí”.

Puigdemont “ho havia d’intentar”, però no ha trobat “cap d’aquestes garanties que justifiquin la convocatòria d’eleccions”. Tampoc ha trobat “cap intenció d’aturar la repressió i de procurar unes condicions d’absència de violència en què unes possibles eleccions s’haurien de celebrar”.

Per això, ha dit, “correspon al Parlament procedir amb el que la majoria parlamentària determini en relació a les conseqüències de l’aplicació contra Catalunya de l’article 155”. Així doncs, a les sis de la tarda s'iniciarà el ple monogràfic demanat per Junts pel Sí i la CUP per debatre el 155. No serà, però, fins aquest divendres quan la cambra tracti la possible proclamació de la independència.

*Poden llegir la declaració completa, aquí.
 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: EL PROCÉS DE LA INDEPENDÈNCIA 
També et pot interessar:
MANRESA
Els Reis Mags visiten la gent gran
ST. FRUITÓS
El Govern ordena a Sant Fruitós hissar la bandera espanyola
MANRESA
Manresa es lleva ben d'hora per votar en unes eleccions atípiques

MANRESA
Ciutadans guanya unes eleccions que mantenen la majoria independentista al Parlament
MANRESA
Manresa va de camí de superar la xifra rècord de participació en unes eleccions
MANRESA
La CUP de Manresa no va al sopar de Nadal
Diada de Sant Jordi
UALAPOP AL CARRER celebra la 9a edició
El CAE publica per Sant Jordi “Aprendre jugant. Jocs de taula educatius”
La CUP-Fem Manresa planteja dubtes sobre com es finançarà el nou pavelló
La regidoria de Cultura de Solsona obre les inscripcions per als aspirants a pubilla i hereu
Entitats esportives faran pinya al Congost per homenatjar el 120è aniversari del Centre d'Esports
Manresa se suma al Dia internacional per la lluita contra el maltractament infantil
L'Escola Bressol Municipal Petit Estel posa en marxa una aula de lactants


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]