Dilluns 09 de febrer de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Alcaldes de Bages i Moianès fan costat al Parlament
Entre molts altres hi ha els batlles de Manresa, Moià, Sant Joan, Sant Fruitós, Santpedor, Navàs i també l'alcaldessa socialista de Castellbell
Badia, Torres, Canudas, Miralda i Ariso amb les vares a la mà. Foto: Cedida per Gil Ariso

ACTUALITAT / Noemí Badrenas  
27/10/2017 11:34
La mobilització atura el desallotjament del Bloc 8 de la Plaça Catalunya de Manresa
El Centre d'Esports Manresa no falla i continua pel bon camí
El Club Tir Precisió classificat per equips en 2n i 3r lloc
El CN Manresa cau als penals davant el Navarra
La majoria d'alcaldes del Bages i el Moianès s'han desplaçat aquest divendres al matí fins a Barcelona per seguir un ple que es preveu històric, en el qual es podria aprovar la República catalana. Els batlles també han anat al Parlament com a símbol de defensa de la institució davant l'embat que suposa l'aplicació del 155, que s'està tirant endavant al Senat.

Entre els alcaldes que han anat al Parlament, hi ha Valentí Junyent (PDeCAT), de Manresa; Joan Carles Batanés, de Sant Fruitós de Bages (Gent fent Poble); Eloi Hernàndez, de Fonollosa (ERC); Josep Maria Canudas, de Súria (PDeCAT); Ernest Clotet, d'Artés (CUP); Xavier Codina, de Santpedor (ERC); Joan Torres, de Sant Vicenç de Castellet (PDeCAT); Gil Ariso, de Sant Joan de Vilatorrada (PDeCAT); Mireia Lladó, alcaldessa accidental de Callús (ERC); Albert Miralda, de Sant Salvador de Guardiola (PDeCAT); Ferran Estruch, de Cardona (ERC); Jaume Casals, de Navàs (CUP); Dionís Guiteras, de Moià (AraMoià-ERC); Isidre Viu, de Balsareny (ERC); Eudald Vilaseca, d'Avinyó (ERC); Eduard Sánchez, de Calders (PDeCAT); Josep Tarín, de Talamanca (PDeCAT); David Saldoni, de Sallent (PDeCAT); i també Montserrat Badia (PSC), alcaldessa de Castellbell i el Vilar, una de les signants de la carta de socialistes liderats per Núria Parlón en la qual es demanava al PSC i al PSOE que no donessin suport a l'aplicació del 155.

Algun d'ells, com Eloi Hernàndez, alcalde de Fonollosa, ja va anunciar ahir a la nit al seu perfil de Facebook que aniria al Parlament "en representació de les veïnes i veïns del municipi de Fonollosa; avui ha estat un dia de sotragades emocionals; i és que vivim la política amb sentiment. Agraeixo la fermesa i convicció de la gran majoria que han fet rectificar a aquells que semblava que es volien desviar. El poble mana, i el govern obeeix. Endavant!". També el batlle de Súria, Josep Maria Canudas, que es va mostrar ferm en seguir la convocatòria de l'AMI i l'AMC.

Batlles com ara Torres, Ariso, Miralda, Canudas i Badia han anat a Barcelona a primera hora del matí, tal i com es pot observar en la foto que han facilitat a aquest diari. La majoria hi han anat amb les seves vares.

També hi ha alcaldes que per motius laborals no hi han pogut assistir malgat que la seva intenció era anar-hi. Es tracta de batlles com ara el de Navarcles, Llorenç Ferrer (Sumem), o l'alcaldessa de Monistrol de Calders, Sílvia Sánchez (PDeCAT).



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: EL PROCÉS DE LA INDEPENDÈNCIA 
També et pot interessar:
MANRESA
Els Reis Mags visiten la gent gran
ST. FRUITÓS
El Govern ordena a Sant Fruitós hissar la bandera espanyola
MANRESA
Manresa es lleva ben d'hora per votar en unes eleccions atípiques

MANRESA
Ciutadans guanya unes eleccions que mantenen la majoria independentista al Parlament
MANRESA
Manresa va de camí de superar la xifra rècord de participació en unes eleccions
MANRESA
La CUP de Manresa no va al sopar de Nadal
El CN Manresa cau als penals davant el Navarra
Fotografia de detall de l'incendi del carrer Santa Llúcia de Manresa
El Club Tir Precisió classificat per equips en 2n i 3r lloc
Golejada al cuer i salt al tercer lloc de la classificació
El BAXI Manresa fa un partidàs i conquereix el Barris Nord
El Centre d'Esports Manresa no falla i continua pel bon camí
El VIVER un nou projecte de les Voluntàries a Sant Joan de Vilatorrada
La regidoria d’Educació de Solsona convoca una nova edició dels exàmens oficials de Cambridge


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]