Dilluns 22 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

L'alcalde de Fonollosa és investigat per "desobediència" l'1-O
Eloi Hernàndez està citat a declarar el proper 8 de gener al Jutjat d'Instrucció número 2 de Manresa
Eloi Hernández (ERC) és l'alcalde de Fonollosa. Foto: AJF

BAGES / Redacció  
12/12/2017 18:45
La diada castellera de colles de l'eix, omple la plaça Major
Manresa participa a Europa en tres projectes urbans de referència
Demanen la reobertura immediata d'un tram del camí ral del Raval del Ferran
Sant Fruitós es prepara per viure la Festa Major d’Estiu
L'alcalde de Fonollosa, Eloi Hernàndez (ERC), ha estat citat a declarar el dilluns 8 de gener al Jutjat d'Instrucció número 2 de Manresa per un presumpte delicte de desobediència. Segons ha informat el mateix Hernàndez, la jutgessa que investiga els fets de l'1-O al Bages també ha ordenat obrir diligències prèvies en contra seu per investigar la relació del batlle amb la celebració del referèndum.

Fonollosa va ser un dels pobles del Bages que va patir càrregues policials l'1 d'octubre. Una setantena d'agents de la Guàrdia Civil es van personar al municipi, van ferir diverses persones i van provocar greus danys materials a l'Ajuntament mentre buscaven l'urna i les paperetes. Malgrat haver trobat l'urna amagada gràcies a una agent infiltrada, segons va explicar Hernàndez a aquest diari, els policies van continuar carregant contra els veïns fins a deixar prop d'una vintena de ferits. La citació arriba "en el marc del procediment per a les denúncies dels particulars ferits i pels danys materials a l'edifici de l'Ajuntament pels atacs ocorreguts a Fonollosa" l'1-O, ha subratllat l'alcalde aquest dimarts, que també ha demanat "Compromís amb el poble. Democràcia i dignitat".

Una cinquantena de veïns del Bages van presentar denúncia per les càrregues policials. Una quarantena eren persones que van resultar ferides a Fonollosa, Sant Joan de Vilatorrada, Castellgalí i Callús, els quatre pobles que van patir la duresa de les actuacions policials aquell dia, i també alguns representants polítics dels pobles afectats, com l’alcalde de Callús, Joan Badia (que va ser tirat a terra per un guàrdia civil), l’alcalde de Sant Joan, Gil Ariso, o el regidor de Cultura de Sant Joan, Jordi Pesarrodona, que també va ser agredit pels cossos policials a les portes de l’escola Joncadella.


 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: EL PROCÉS DE LA INDEPENDÈNCIA  FONOLLOSA 
També et pot interessar:
BAGES
Èxit rotund en la presentació del marxandatge d'"Au Maria!" a Fonollosa
BAGES
Fonollosa reivindica el seu ADN lingüístic
BAGES
El conseller, Ramon Espadaler, va visitar Fonollosa

BAGES
Fonollosa rep el projecte per a la restauració de la sagristia de l’església de Sant Vicenç
BAGES
Fonollosa celebra la 4a edició dels Guardons Pobles de Fonollosa al Casal de Fals
BAGES
El Mercat de Nadal de Fonollosa tanca un gran cap de setmana
L'estiu una estació on la calor és la protagonista
La diada castellera de colles de l'eix, omple la plaça Major
El turisme gastronòmic: com descobrir territoris a través del sabor
El cicloturisme: una manera sostenible de descobrir nous paisatges
Els municipis prenen el protagonisme en l’expansió del català arreu del territori
Salvador Arqué revalida la presidència de la Demarcació de la Catalunya Central d'Enginyers
Afectacions de trànsit a carrers del Centre Històric amb motiu del rodatge d'una sèrie
Manresa participa a Europa en tres projectes urbans de referència


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]