Diumenge 20 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Sant Vicenç s'omple d'actes per la campanya electoral
Membres de Catalunya en Comú–Podem i de Junts Per Catalunya han exposat els seus programes electorals aquest dijous
Costa, Querol i Parés durant l'acte d'aquest dimecres. Foto: Catalunya en Comú–Podem

ST. VICENÇ / Redacció  
15/12/2017 11:31
Manresa celebra l'acte central de la Setmana Europea de la Mobilitat
Els alcaldes de Sant Fruitós i de Sant Vicenç preocupats per la inseguretat a Manresa
El Passeig Pere III va acollir la Fira d'Artistes i Artesans
Els casals infantils del CAE i la Xarranca tanquen l'estiu
Catalunya en Comú–Podem ha realitzat aquest dimecres un acte per les eleccions del 21-D a Sant Vicenç de Castellet. Marc Parés, candidat de la Catalunya Central ha expressat la necessitat d'"avançar cap a un país on tots els ciutadans tinguin accés als mateixos serveis, independentment de territori on visquin". La formació proposa capgirar les polítiques territorials del govern de la Generalitat i que a partir del 21 de desembre "es camini cap a un model més just territorialment, amb totes i cadascuna de les comarques del país".

En aquest sentit Parés, veí de Vic, ha reivindicat la necessitat de "replantejar definitivament l’organització territorial del país, en la que la Catalunya Central es constitueixi com a vegueria per poder guanyar el pes i el reconeixement que es mereix en el conjunt del país, i perquè conjuntament amb una nova llei electoral, pugui escollir els seus representants al Parlament de Catalunya".

Per la seva banda, la candidata bagenca Ana Cecília Querol, ha denunciat que "amb els darrers governs de la Generalitat s’ha consolidat encara més el desequilibri territorial que ja pateix el país i l’oblit del Bages en molts aspectes". Així, ha posat com a exemple els dèficits d’infraestructures que es pateixen. "Només amb infraestructures dignes les comarques centrals tindran futur assegurat". Tot i reconèixer avenços en els darrers anys, la candidata ha expressat la necessitat d'"alliberar definitivament la C16, executar els projectes de desdoblament de la C55 entre Manresa i Castellbell, realitzar inversions valentes a les línies de tren per escurçar el temps de trajecte, així com replantejar i millorar la xarxa de transport públic interna dins la Catalunya Central".

Finalment el regidor santvicentí, Joan Baptista Costa, s'ha referit a la manca d’un segon pediatra al CAP del municipi que dóna servei a tot el Bages Sud per la qual diversos veïns han iniciat una recollida de signatures. Per a Costa, "és imprescindible posar-hi solució fomentant i facilitant que es pugui venir a treballar des d’altres territoris i demostra que cal fer un replantejament com a país".

Junts Per Catalunya
L’acte central de campanya de Junts per Catalunya al Bages Sud s'ha celebrat a l’auditori de la biblioteca Espai Ateneu de Sant Vicenç aquest dijous. Aquesta posada en escena ha pretès concentrar els diferents municipis que conformen el sud del Bages. L’objectiu s’ha assolit amb èxit d’assistència, segons el comunicat del partit.

Les intervencions han anat a càrrec de Dani Mauriz, president local del PDeCAT a Sant Vicenç de Castellet, Lourdes Ciuró, número 57 de la candidatura de Junts per Catalunya i Joan Torres, número 35 de la candidatura i candidat del Bages.

Tant Torres com Ciuró han destacat que el 21 de desembre "ens cal una victòria clara per acabar amb el 155 i restablir el govern legítim de Catalunya i les institucions catalanes".



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: ELECCIONS 21-D 
També et pot interessar:
MANRESA
Participació històrica a Manresa en unes eleccions al Parlament
MANRESA
Ciutadans guanya unes eleccions que mantenen la majoria independentista al Parlament
MANRESA
Manresa va de camí de superar la xifra rècord de participació en unes eleccions

LA FOTO DEL DIA
El sobre ben tancat amb el vot secret a l'interior
MANRESA
Dos manresans participen en la creació d’una app que ajuda a orientar el vot
BAGES
Junts per Catalunya triplica el número d’apoderats i d’interventors
El Raïm: temps de verema
El Passeig Pere III va acollir la Fira d'Artistes i Artesans
Manresa celebra l'acte central de la Setmana Europea de la Mobilitat
Dincat valora positivament la reforma de les lleis de Dependència i Discapacitat
Obres de connexió de fibra òptica a l'entorn de l'Uniplant Garden i la Muralla del Carme
El Bages registra la millor valoració turística online des del 2020, amb un 9,06 sobre 10
La Catalunya Central se suma al Dia Mundial de la Seguretat dels Pacients
Dues places per projectes de dinamització comercial i de suport


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]