|
| El CAP Bages evacua 176 persones durant un simulacre d’incendi |
| L'activitat forma part de les activitats d’autoprotecció implantades als centres d’atenció
primària de l’ICS Catalunya Central |
 |
| Un moment del simulacre. Foto: ICS |
|
| MANRESA / Redacció |
| 20/12/2017 11:41 |
 |
|
|
 |
Un total de 176 persones s’han evacuat durant un simulacre d’incendi que s’ha fet aquest dilluns al CAP Bages. L’exercici formava part de les activitats d’autoprotecció implantades en els centres d’atenció primària de la Gerència Territorial Catalunya Central de l’Institut Català de la Salut (ICS), destinades a preveure, prevenir i controlar el risc per donar una resposta adequada a les emergències. L’exercici ha estat considerat un èxit per part de la direcció del centre.
El simulacre s’ha completat en menys de dotze minuts, durant els quals s’han evacuat tant professionals com usuaris que es trobaven en aquell moment a dins del CAP. Les persones especialment sensibles no han participat en la maniobra i s’han quedat a dins de l’edifici.
Col·laboració d’agents externs En l’acció han participat professionals del SAP Bages-Berguedà, del Servei de Radiodiagnòstic i del Servei d’Atenció Sexual i Reproductiva (ASSIR). A més, han participat especialistes d’Althaia i personal de prevenció de la Gerència de la Catalunya Central. També hi han col·laborat agents externs de Protecció Civil, Policia Local i Mossos d’Esquadra.
La realització del simulacre ha permès detectar algunes mancances, plantejar accions de millora i formar els professionals del centre perquè sàpiguen com reaccionar en el cas que es produís una emergència. Des de la Direcció es vol agrair la col·laboració dels usuaris i usuàries que es trobaven al CAP Bages en aquells moments, així com la participació dels serveis externs d’emergència. |
|
|