Dijous 26 de març de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

La 15a edició del festival CLAM rep 276 pel·lícules per a les seccions oficials a concurs
196 curts i 80 llargs, procedents de 41 països d’arreu del món, optaran als premis. Totes les pel·lícules seleccionades seran estrenes absolutes que s’exhibiran per primera vegada a Catalunya.
Organitzadors i premiats en la darrera edició. Foto: Clam

Redacció  
14/01/2018 18:43
Les màquines treballant al Guimerà, deixen un carrer amb obres
Marc Canturri, nou president de la Demarcació Catalunya Central del Col·legi de Periodistes
Montserrat Pedreira consolida el seu lideratge internacional
Althaia i la Fundació Puigvert signen un acord
El Festival de Cinema Social de Catalunya (CLAM) ha rebut en la seva quinzena edició 276 obres per a la seccions  oficials a concurs, de les quals 196 són curtmetratges i 80 llargmetratges, procedents de 41 països del món.  Espanya (117 obres), Iran (18 obres). Brasil i Itàlia (16 obres), Argentina (13 obres), França  (11 obres), i el Regne Unit (10 obres) són els països que han presentat més pel·lícules.
 
Aquest important nombre de pel·lícules rebudes confirma l’interès que el festival desperta arreu del món com a plataforma de difusió d’una cinematografia compromesa. Ho facilita la gestió de les inscripcions a través de tres plataformes online: Festhome, Clickforfestivals i Filmfreeway.
 
Les bases de participació de l’edició d’enguany per a les seccions oficials a concurs –llargs (5a edició) i curts (15a edició)- estableixen que només poden participar les produccions cinematogràfiques produïdes entre els anys 2016 i 2017 i que no hagin estat estrenades comercialment a Espanya, ja sigui en sales d’exhibició, en DVD, vídeo o a televisió.  Per tant, les pel·lícules a concurs al CLAM seran estrenes absolutes que s’exhibiran a les seus del festival.
 
Tant en el concurs de curts com el de llargs hi haurà tres premis: primer premi, premi especial del jurat i el premi del públic. Els primers premis estan dotats de 1.000 euros en la categoria de llargs i 500 euros en la categoria de curts. La resta de premis no tenen dotació econòmica.
 
 Entre la totalitat dels curts i llargs rebuts, en aquests moments, l'organització i l'equip tècnic està treballant de valent per seleccionar les obres finalistes que formaran part de la programació del festival i que n'optaran als premis.

El festival se celebrarà del 26 d'abril al 6 de maig a Navarcles, Manresa i una tercera població de la Catalunya Central que encara s’està negociant i preveu, com sempre i a banda de l'oferta cinematogràfica, el lliurament del Premi Pere Casaldàliga a la Solidaritat i un munt d'activitats de revindicació, reflexió i debat a l’entorn de la situació dels drets humans a casa nostra i al món.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: BAGES 
També et pot interessar:
ST. FRUITÓS
L’Institut Gerbert d’Aurillac celebra el seu 25è aniversari
ST. FRUITÓS
L’ultrafondista Núria Picas oferirà la conferència motivacional “Ara o Mai”
ST. FRUITÓS
La ciutadania decideix el nom als parcs de Pineda de Bages

ST. FRUITÓS
Sant Fruitós de Bages mostra els lligams amb Sucre (Bolívia) amb una exposició fotogràfica
BAGES
Ordenança per regular l’ús dels patinets elèctrics
ST. FRUITÓS
L’Ajuntament de Sant Fruitós de Bages impulsa una nova formació de ràdio
Una cotorra a un arbre
Els Tirallongues donen el tret de sortida a la temporada a Manresa amb la Diada de Rams
Marc Canturri, nou president de la Demarcació Catalunya Central del Col·legi de Periodistes
Montserrat Pedreira consolida el seu lideratge internacional
Althaia i la Fundació Puigvert signen un acord
Solsona Experience oferirà visites a la Torre de Peracamps
L’Institut Gerbert d’Aurillac celebra el seu 25è aniversari
Les màquines treballant al Guimerà, deixen un carrer amb obres


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]