Dilluns 20 de abril de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

L'activitat gripal supera el llindar d'epidèmia per segona setmana consecutiva
La taxa d’incidència se situa en els 299,4 casos per 100.000 habitants i es preveu que augmenti en les properes setmanes. El 76% de les persones ingressades greus als hospitals pel virus de la grip no estaven vacunades.
ACTUALITAT / Redacció  
13/01/2018 13:22
En marxa un dispositiu especial a l'OAC per al procés de regularització de persones migrades
Manresa es prepara per un Sant Jordi 2026 de rècord: cultura, flors i talent local al cor de la ciutat
L’Associació de Veïns de la Carretera de Santpedor impulsa una campanya
Althaia reuneix més de 450 persones en el sopar solidari
En l’última setmana la taxa d’incidència de síndromes gripals s’ha situat en els 299,4 casos per 100.000 habitants superant per segona setmana el llindar epidèmic establert per aquesta temporada que és de 109,4 casos per 100.000 habitants.
 
La taxa presenta un descens en els grups de 0 a 4 anys i de 5 a 14 mentre que incrementa la incidència en els adults, especialment en els majors de 64 anys (207,20 x 100.000h). El 76% de les persones ingressades greus als hospitals pel virus de la grip no estaven vacunades. Aquestes són algunes de les dades recollides al Pla d’Informació de les infeccions respiratòries agudes a Catalunya.
 
Activitat als centres sanitaris
Durant la setmana de l’1 al 7 de gener, els professionals sanitaris dels hospitals han atès un total de 75.412 urgències, 9.316 de les quals han requerit ingrés hospitalari (12,4% del total). Respecte a la setmana anterior, les urgències ateses als hospitals d’aguts han disminuït un 12,2%, mentre que els ingressos hospitalaris han augmentat un 7%. En comparació amb la mateixa setmana de l’any 2017, s’incrementa un 9,9% l’activitat urgent i un 5,6% el nombre d’ingressos hospitalaris.
 
Del total de les urgències ateses als hospitals, el 80,9% són pacients adults (60.988), mentre que la resta, el 19,1% (14.403), correspon a població pediàtrica. En relació amb la setmana anterior, s’ha disminuït el pes dels pacients pediàtrics respecte el total de visites ateses, passant d’un 25,1% del total a un 19,1%.
 
Durant aquesta setmana els hospitals han atès un total de 28.199 visites de nivell de prioritat I, II i III (de major gravetat), que representa un 37,4% del total de les urgències, percentatge superior al de la setmana anterior (34,7%).
 
Pel que fa als equips d’atenció primària, durant la setmana de l’1 al 7 de gener s’han atès un total de 425.435 visites, un 20% més que la setmana anterior. Del total de visites realitzades durant aquesta setmana, 405.797 s’han realitzat als centres d’atenció primària i 19.638 al domicili del pacient. Per grups d’edat, el 14,6% de les visites han estat d’infants fins a 15 anys, el 47,4% d’adults d’entre 15 i 65 anys, i el 38% restant de persones majors de 65 anys.
 
En comparació amb la mateixa setmana de l’any anterior, els equips d’atenció primària han realitzat un 4% més de visites. Pel que fa als centres d’urgències d’atenció primària (CUAP), durant la setmana de l’1 al 7 de gener han atès un total de 28.341 visites.
 
El 061 Catsalut Respon ha atès 45.028 casos aquesta setmana, dels quals 3.875 han requerit l’activació d’un metge a domicili. En relació amb la setmana anterior suposa una disminució dels casos d’un 2% i una reducció de les visites domiciliàries d’un 3,8%. Destaca que el dia 1 de gener es van atendre més de 7.700 casos, un 69% més del que es gestiona habitualment.
 
Principals actuacions
Les millores previstes per aquest hivern s’emmarquen en el desplegament del Pla Nacional d’Urgències de Catalunya (PLANUC) aprovat pel Departament de Salut el maig del 2017. Per respondre a aquest increment d’activitat estacional, els centres sanitaris ja han començat a activar els seus plans de contingència, previstos per donar resposta a la pressió assistencial de cada moment.
 
L’objectiu final d’aquests plans de contingència és que l’atenció continuada i urgent s’ajusti millor a les necessitats assistencials específiques de les persones de cada territori, per aconseguir que la ciutadania sigui atesa en el dispositiu més adequat i garantint la millor qualitat possible. Els plans es concreten en la posada en marxa de llits de reforç per donar resposta a l’increment d’ingressos hospitalaris, en la millora de fluxos de pacients entre dispositius, en la flexibilització de les agendes amb major temps per atendre consultes urgents i en el reforç dels centres d’urgències de l’atenció primària entre d’altres.
 
Mesures de prevenció
La millor manera de protegir-se i evitar la propagació de la grip és la vacunació i el manteniment d’unes bones pràctiques d'higiene, com rentar-se les mans de manera regular. Per a més informació es recomana trucar al 061 CatSalut Respon, el telèfon de Salut de Catalunya, les 24 hores del dia, els 365 dies de l’any. I també al web de Canal Salut.
 
És important que la població utilitzi el dispositiu assistencial més adequat per al seu problema de salut. La major part dels processos virals respiratoris remeten espontàniament, amb pocs dies de durada i amb símptomes d’intensitat lleu o moderada, i habitualment no requereixen atenció sanitària.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: BAGES 
També et pot interessar:
ST. FRUITÓS
Arriba la 32a edició del Festival Internacional de Música Clàssica
ST. FRUITÓS
El CineXic de maig porta a Sant Fruitós de Bages “Ernest i Celestine, contes de primavera”
ST. FRUITÓS
Sant Fruitós organitza una nova jornada de neteja de l'entorn en el marc del European Clean Up Day

ST. FRUITÓS
El cicle de cinema Gaudí porta al Teatre Casal Cultural Mi amiga Eva
BAGES
El Consell Comarcal del Bages obté el premi Infoparticipa
ST. FRUITÓS
Sant Fruitós de Bages realitza la primera batuda de recollida de mostres d’ADN caní
Althaia reuneix més de 450 persones en el sopar solidari
La closca d'un caragol
L'atletisme ven Manresa arreu
El Club Tir Precisió Manresa s'adjudica el Campionat de Catalunya BR-Aire
Revoltes de la terra sacseja el Bages i posa en escac ICL
En marxa un dispositiu especial a l'OAC per al procés de regularització de persones migrades
El destí del Centre d'Esports Manresa és ser campió
Manresa es prepara per un Sant Jordi 2026 de rècord: cultura, flors i talent local al cor de la ciutat


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]