Dilluns 27 de juliol de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Més de 200 estudiants competeixen per la V Copa Cangur de matemàtiques
Un total de 29 equips, formats per set estudiants de secundària, competeixen dijous, 25 de gener, a l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa (EPSEM) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) en la primera fase de la V Copa Cangur, un concurs organitzat per la Societat Catalana de Matemàtiques (SCM), adreçat a alumnes de segon i tercer d’ESO.
Les proves tindran lloc a l'edifici MN1, a l'Avinguda de les Bases de Manresa, 61-73.

MANRESA / Redacció  
24/01/2018 23:01
Es clou el XXIIè Mundialet Intercultural de Futbol de Manresa amb una gran tarda de futbol
Oriol Marsinyach, màxim anotador del Campionat del Mon de Rugbi Sub-20
Es manté l'Alerta per la previsió de pluges intenses avui
Es manté activat el Pla INFOCAT per l'alt risc d'incendi
L’EPSEM de la UPC torna a ser una de les seus, a la Catalunya Central, de la primera fase de la V Copa Cangur, que es competeix arreu de Catalunya. Un concurs matemàtic compta cada any amb més concursants i en aquesta edició, per primer cop, amb alumnes de fora del territori català. Un total de 29 equips (quatre més que en l’edició anterior), procedents de les comarques del Bages, del Berguedà i d’ Osona, així com d’Andorra la Vella, s’han inscrit a les proves que es desenvoluparan  a la UPC Manresa durant dos torns: a les 10 i a les 12 h.

Formats per set alumnes, cada equip disposarà de 60 minuts per resoldre 12 problemes. Els grups competeixen entre ells contra rellotge i amb gran pressió, ja que la puntuació per a cada problema resolt es va modificant segons es desenvolupa el concurs. Aquest disseny del concurs el fa molt emocionant i provoca que l’alumnat participant estableixi estratègies de joc i que pensi i debati amb profunditat els problemes resolts. Els equips més destacats participaran a la fase final de la Copa Cangur, que tindrà lloc el dia 1 de març al TecnoCampus de Mataró. 

Reunió de l’SCM a Manresa
Coincidint amb el desenvolupament de la primera fase de la V Copa Cangur, la Junta Directiva de l’SCM realitzarà per primer cop a la UPC Manresa una de les seves reunions executives periòdiques. L’SCM és una societat filial de l’Institut d’Estudis Catalans (IEC) que té com a finalitat fomentar l’ensenyament i la investigació teòrica i aplicada de les ciències matemàtiques. Una missió que realitza a través de diverses iniciatives i de la publicació de treballs que s’adeqüin a aquests objectius.
 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a:
També et pot interessar:

Oriol Marsinyach, màxim anotador del Campionat del Mon de Rugbi Sub-20
Es manté activat el Pla INFOCAT per l'alt risc d'incendi
Es clou el XXIIè Mundialet Intercultural de Futbol de Manresa amb una gran tarda de futbol
Treballs de canalització elèctrica a l'avinguda Pirelli i al carrer Monistrolet
Agricultura destina prop de 40 milions d'euros a la modernització dels regadius comunitaris
Es manté l'Alerta per la previsió de pluges intenses avui
Inauguració de l'exposició fotogràfica “Japó, modernitat i tradició” de Jordi Sala Masip al Tercer Segona
Aquest dissabte es juguen les finals del Mundialet


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]