Divendres 25 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Tallers oberts per definir accions del Parc Rural del Montserrat
La Diputació de Barcelona organitza tres tallers oberts al conjunt de la població dels municipis que integren el Parc Rural del Montserrat, per definir com ha de ser aquesta iniciativa que ha de servir per recuperar impulsar l’activitat agrària, ramadera i forestal en aquest territori. Els tallers es faran de 18 a 20 h els dies 17, 19 i 25 d’abril, al Bruc, Castellgalí i Olesa de Montserrat.
El primer dels tallers tindrà lloc el dimarts, 17 d’abril, a la Sala de Plens del Bruc, adreçada a persones del Bruc, Collbató i Castellolí.

CATALUNYA CENTRAL / Redacció  
13/04/2018 12:43
Manresa aprova els ajuts per rehabilitar habitatges del Centre Històric i mobilitzar 9,5 milions d’euros
El Kids&Us Manresa inicia la Lliga Endesa a la pista del Surne Bilbao
Manresa-Logronyès i Pirinaica-Joanenc, en directe a Esport Central
Cicle d'Activitats de Medi Ambient
El primer dels tallers tindrà lloc el dimarts, 17 d’abril, a la Sala de Plens del Bruc, adreçada a persones del Bruc, Collbató i Castellolí. La segona sessió serà dijous, 19 d’abril, al Casal Cultural de Castellgalí, pels habitants d’aquest municipi així com de Castellbell i el Vilar, Sant Vicenç de Castellet, Sant Salvador de Guardiola, Monistrol de Montserrat, Marganell, Vacarisses i Rellinars. Finalment, el tercer taller serà dimecres, 25 d’abril, a l’edifici de l’Escorxador d’Olesa de Montserrat, adreçat a persones d’Esparreguera, Abrera, Ullastrell, Viladecavalls i Olesa de Montserrat.

Mitjançant aquestes sessions, els impulsors del parc Rural del Montserrat volen escoltar les persones del territori, per posar a debat tant el model de gestió com les actuacions a realitzar, totes elles encaminades a valoritzar i diferenciar els productes agraris.

El Parc Rural també vol facilitar la incorporació de nous emprenedors pagesos i elaboradors artesans mitjançant un banc de terres i un espai de test amb els quals poder donar suport a les persones insuficientment preparades per engegar una empresa agrària per compte propi i poder-les orientar, formar, assessorar i acompanyar com a futurs emprenedors en l’àmbit agroalimentari.

Durant els últims anys, l'espai destinat el conreu en el conjunt de 16 municipis que integren el Parc Rural del Montserrat, ha anat desapareixent i en els darrers 60 anys s'ha passat de 10.000 hectàrees agrícoles a les 4.000 actuals, en un territori que té una extensió de 30.000 hectàrees de les quals 26.000 són bosc.

Per participar als tallers cal inscriure'es en aquest enllaç :
www.diba.cat/web/incendis/-/tallers-territorials-definim-el-parc-rural-del-montserrat

 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: BAGES 
També et pot interessar:
SÚRIA
Cicle d'Activitats de Medi Ambient
ST. FRUITÓS
L’Ajuntament inicia la renovació de la coberta de l’edifici del club del camp de futbol
BAGES
La Festa de la Verema del Bages arriba a la 31a edició amb una aposta renovada

ST. FRUITÓS
Concurs per crear la mascota que representarà la Capitalitat del Bàsquet Femení
BAGES
El Bages presenta la seva oferta cicloturística al Sea Otter Europe
BAGES
Castellbell i el Vilar gairebé quadruplica l’índex de reciclatge
El carrer Casanova de Manresa amb ambient
El Kursaal estrena butaques, amb tres funcions de la comèdia ‘Una idea genial’
La façana de l'Ajuntament s'il·luminarà diumenge de blau amb motiu del Dia Mundial de la Retina
El Kids&Us Manresa inicia la Lliga Endesa a la pista del Surne Bilbao
Una nova guia posa a l’abast dels professionals d’orientació informació sobre el mercat laboral
El Geoparc de la Catalunya Central presenta a Finlàndia un projecte per apropar la geologia als infants
El SOC i AMPANS garanteixen noves oportunitats per a joves
Cicle d'Activitats de Medi Ambient


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]