Dijous 25 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

6.000 estovalles per potenciar la ciutat i els seus escriptors
A partir d'avui i durant la setmana de Sant Jordi, restaurants i establiments d’hostaleria de la ciutat faran servir estovalles amb textos d'autors manresans i fragments que parlen de la ciutat i que han estat elaborades pel CNL Montserrat.
Diversos establiments de restauració de Manresa lluiran estovalles amb fragments de diferents obres d’autors manresans i de renom que seran als establiments a partir d'avui

ACTUALITAT / Redacció  
20/04/2018 10:05
Segellen la compravenda del convent de Sant Carles Borromeu
El Cruyff Court Pep Guardiola de La Salle s'estrena amb el torneig de futbol adaptat 'Capacitats en Joc'
El CN Reus ha acollit el Campionat de Catalunya Aleví d’Estiu
El Centre de Formació Pràctica celebra 25 anys com a referent de la formació industrial
Amb motiu de la capitalitat cultural, i coincidint amb la diada de Sant Jordi, l’Ajuntament de Manresa i el Centre de Normalització Lingüística (CNL) Montserrat han dut a terme una activitat conjunta, ‘Parlant de Manresa…’, que pretén reivindicar la memòria d'autors manresans o textos d’autors de renom que citen la ciutat de Manresa, impulsar-ne el coneixement i divulgar-ne la seva obra literària.

D'aquesta manera, diversos establiments de restauració de Manresa lluiran estovalles amb fragments de diferents obres d’autors manresans i de renom. En total s’han editat 6.000 estovalles, que seran als establiments a partir de demà.

S’han elaborat quatre models d’estovalles que contenen fragments d’obres d’autors manresans o textos que parlen de la ciutat de Manresa. Entre d’altres, podrem llegir poesies d’autors locals com Gabriel Mora, fragments d’escriptors manresans com Joaquim Amat-Piniella o Vicenç Prat i autors de renom que citen Manresa en els seu escrits, com és el cas de Josep Pla, Josep Maria Espinàs i Josep Pin i Soler. A banda, també hi trobarem la recepta del bacallà a la manresana d’Ignasi Domènech, cuiner manresà de gran anomenada.

El Gremi d’Hostaleria del Bages, a banda d’altres establiments de restauració del Centre Històric i de la ciutat en general, s’han volgut adherir a aquesta iniciativa que pretén contribuir al foment i coneixement d’autors de la ciutat i potenciar Manresa com una ciutat amb un valor literari destacable i documentable. 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a:
També et pot interessar:

Súria celebra la Nit de Sant Joan amb la foguera, la Flama del Canigó i actuacions
La lluna il·lumina les nits
Campanya "FOC és FOC" per reforçar la prevenció dels incendis forestals i l'autoprotecció
L'Escola Municipal de Música acomiada el curs amb la celebració del Concert d'Estiu
Segellen la compravenda del convent de Sant Carles Borromeu
Conservació curativa del retaule del Sant Esperit de la Seu de Manresa
L’Ajuntament inverteix 400.000 euros en climatitzar la pista del pavelló d’esports
Tot a punt per a la 'Manresa Orgullosa', la festa de cloenda del Dia de l'Orgull LGTBI+


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]