Dissabte 17 de octubre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

La Diputació desplega la fibra òptica per la Xarxa Local de Carreteres
La seu del Consell Comarcal ha acollit l'acte de presentació del projecte als alcaldes de les poblacions implicades.
Els municipis on es facilitarà el desplegament de la fibra òptica són Avinyó, el Pont de Vilomara i Rocafort, Fonollosa i Marganell, en el cas del Bages.

ACTUALITAT / Redacció  
26/04/2018 09:32
Nastallat guanya el XIX Concurs Sons
La Fira Mediterrània alça el teló de la 29a edició: espectacles per triar i remanar
Oberta la convocatòria dels premis del Lab 0_6
Programa per consolidar el lloc de treball de 52 persones amb discapacitat
La Diputació de Barcelona iniciarà, en les properes setmanes, les obres per fer les canalitzacions necessàries per al futur desplegament de la fibra òptica a quatre municipis i 7.849 habitants potencials de la comarca del Bages i dos municipis de la comarca del Moianès. El pressupost de licitació d’aquesta actuació és de 2.601.567 €. Les obres per possibilitar el desplegament de la fibra òptica es farà a través de 31,6 km de carreteres de la Xarxa de Diputació, dels quals gairebé 25 km són del Bages i 7 del Moianès.
 
Els municipis on es facilitarà el desplegament de la fibra òptica són Avinyó, el Pont de Vilomara i Rocafort, Fonollosa i Marganell, en el cas del Bages. Així ho han anunciat aquest dimecres el diputat d’Infraestructures Viàries i Mobilitat, Jordi Fàbrega, durant l’acte presentació del projecte als alcaldes d’aquestes dues comarques a la seu del Consell Comarcal del Bages.
 
Un cop feta la presentació als alcaldes, Jordi Fàbrega ha recordat que el conjunt de les obres s’acabaran abans de finalitzar l’any i ha ressaltat també la importància de la col·laboració entre les administracions públiques, partint de la premissa que un dels objectius de mandat de la Diputació de Barcelona és "facilitar l’arribada de la fibra òptica a tots els municipis de la demarcació" i per fer possible aquest desplegament "cal treballar conjuntament amb la Generalitat perquè hi hagi fibra òptica d’operadors i de la mateixa administració, que sigui pública".
 
De la seva banda, el president del Consell Comarcal del Bages, Agustí Comas, ha recalcat “aquesta important actuació de més de dos milions d'euros ens permet dotar-nos d'eines i d'infraestructures que afavoreixin la connectivitat de tot el territori i la igualtat d'oportunitats”. I ha afegit que "mitjançant l'optimització dels recursos, aquest desplegament de la fibra òptica ens permetrà apujar el nivell de competitivitat de la comarca, tant en l'àmbit tecnològic com de seguretat a les carreteres".
 
En aquest sentit, el diputat Fàbrega ha recordat que la corporació només pot actuar en aquelles carreteres que són de titularitat pròpia i ha posat en valor el fet que si s’optimitzen els recursos que s’havien de destinar per a la construcció de la vorada de formigó, això permetrà "que ja es pugui passar la fibra òptica" en  "un total de 24,6 Km a la comarca del Bages i 7 km del Moianès". El també ha destacat que "la Diputació de Barcelona treballa per implantar les smart roads, que també han de permetre reduir la sinistralitat", amb tot un conjunt de sensors al llarg de la carretera que han de permetre garantir la seguretat viària.
 
Connectar tota la demarcació
El projecte impulsat per la Diputació de Barcelona té la voluntat de promoure que qualsevol persona tingui accés als serveis de banda ampla treballant, alhora, per mantenir l’equilibri territorial de la demarcació. La inversió anunciada per la Diputació de Barcelona permetrà assumir els costos de construcció de la infraestructura necessària per tal que es pugui desplegar la fibra òptica a través d’un total de 252 km de carreteres, de titularitat pròpia.
 
El projecte es començarà a realitzar a partir d’aquest mes d’abril a les zones de la demarcació on actualment no hi ha cap xarxa d’accés a la fibra òptica o només n’hi ha una, però s’hi pot actuar per millorar la competitivitat. Per fer-ho possible s’aprofitaran els projectes que ja es tenien planejats, com a obra ordinària inclosa en la conservació i la millora de la seguretat en les carreteres, i s’incorporarà dins de la de cuneta de formigó la infraestructura per a la fibra òptica.
 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: MANRESA 
També et pot interessar:
LA FOTO DEL DIA
El carrer dels Esquilets canvia d'imatge
FUTBOL
Bon partit el que s'espera viure aquest dissabte al Pujolet del Covisa Manresa
SANITAT
Un premi estatal reconeix la innovació tecnològica del model SiSS Manresa

BÀSQUET
El Kids&Us busca la primera victòria de la Lliga Endesa al Nou Congost
MANRESA
Manresa commemora el Dia Internacional de les Cures
MANRESA
La Fàbrica Nova tornarà a obrir portes a la ciutadania amb motiu de la Setmana del Turisme Industrial
COVISA Manresa-Palma Futsal i Les Cots-Balconada, en directe a a Esport Central
Un premi estatal reconeix la innovació tecnològica del model SiSS Manresa
Bon partit el que s'espera viure aquest dissabte al Pujolet del Covisa Manresa
Protecció Civil activa l'Alerta del Pla INUNCAT per la previsió de pluges intenses aquest cap de setmana
El carrer dels Esquilets canvia d'imatge
Protecció Civil manté l'Alerta del Pla INUNCAT per la previsió de pluges torrencials dissabte
El servei de Traumatologia de l'Hospital de Berga, premiat als Top20 per tercer any consecutiu
Nastallat guanya el XIX Concurs Sons


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]